Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Sponsorbudgetten blijven stijgen’

Bedrijven zullen in 2006 weer meer uitgeven aan sponsoring. Dat blijkt uit een benchmark-onderzoek dat onderzoeksbureau Sport + Markt onder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij eenvijfde van de bedrijven gaan de sponsorbudgetten komend jaar met meer dan 10 procent stijgen. In 2005 was dat 17 procent. Ongeveer eenderde van de sponsors geeft aan dat de budgetten in 2006 gelijk blijven aan 2005. Voor de totale sponsormarkt in 2006 wordt door Sponsor Magazine een stijging verwacht met 3 procent naar 825 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Ook voor de langere termijn is er onder het bedrijfsleven volgens de onderzoekers een positieve stemming over sponsoring. Gevraagd naar een schatting van de budgetten over vijf jaar geeft 58 procent aan een stijging te verwachten. Slechts 10 procent verwacht dat sponsoring moet inleveren.
Sportsponsoring is nog steeds de meest populaire vorm van sponsoring. 85 procent van de bedrijven maakt er gebruik van. De animo voor maatschappelijke sponsoring lijkt iets af te nemen. 63 procent van de bedrijven zegt op dit terrein actief te zijn, wat een afname betekent van 7 procent. 48 procent van de bedrijven doet aan kunst- en cultuursponsoring.

Ook bij de verdeling van de budgetten scoort sport nog steeds het hoogst. Bijna 50 procent gaat naar sportsponsoring. Het betekent wel dat de daling die de laatste jaren in ingezet wordt doorgezet. In 2003 ging nog 60 procent naar sportsponsoring.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in