‘Sponsorbudgetten blijven stijgen’
Bij eenvijfde van de bedrijven gaan de sponsorbudgetten komend jaar met meer dan 10 procent stijgen. In 2005 was dat 17 procent. Ongeveer eenderde van de sponsors geeft aan dat de budgetten in 2006 gelijk blijven aan 2005. Voor de totale sponsormarkt in 2006 wordt door Sponsor Magazine een stijging verwacht met 3 procent naar 825 miljoen euro.
Ook voor de langere termijn is er onder het bedrijfsleven volgens de onderzoekers een positieve stemming over sponsoring. Gevraagd naar een schatting van de budgetten over vijf jaar geeft 58 procent aan een stijging te verwachten. Slechts 10 procent verwacht dat sponsoring moet inleveren.
Sportsponsoring is nog steeds de meest populaire vorm van sponsoring. 85 procent van de bedrijven maakt er gebruik van. De animo voor maatschappelijke sponsoring lijkt iets af te nemen. 63 procent van de bedrijven zegt op dit terrein actief te zijn, wat een afname betekent van 7 procent. 48 procent van de bedrijven doet aan kunst- en cultuursponsoring.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuOok bij de verdeling van de budgetten scoort sport nog steeds het hoogst. Bijna 50 procent gaat naar sportsponsoring. Het betekent wel dat de daling die de laatste jaren in ingezet wordt doorgezet. In 2003 ging nog 60 procent naar sportsponsoring.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid