Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald’s wil van DDB naar TBWA

McDonald’s in Nederland heeft de intentie om de relatie met DDB Amsterdam per 1 januari 2007 te beëindigen en verder te gaan met TBWA.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt vakblad Adformatie vandaag. Daarmee komt dan een einde aan een bureau-klantrelatie van ruim twintig jaar, bevestigt Patrick van Gils, manager communicatie van McDonald’s Nederland. De intentie is onderdeel van een verdergaande samenwerking en synergie die door McDonald’s Europa is geïnitieerd.

related partner content for mobile comes here

In een aantal Europese landen werkt McDonald’s al samen met TBWA en daarom is het niet onlogisch dat dit ook in Nederland gaat gebeuren, zegt Van Gils. De keuze om dat wel of niet te doen, ligt wel bij de verschillende landenorganisaties. ‘McDonald’s hanteert al sinds de oprichting, 51 jaar geleden, het credo “Think global, act local”. We hebben een werelwijde marketingstrategie die door de betreffende landen zelf wordt ingevuld en daaraan verandert niets.’

Van Gils benadrukt ‘met klem’ dat de intentie om bij DDB weg te gaan niet voortvloeit uit onvrede over de prestaties van DDB Amsterdam. ‘McDonald’s Nederland is meer dan dankbaar voor de jarenlange samenwerking met DDB. Deze ontwikkeling past bij de continue zoektocht van ons bedrijf naar verdere verbetering in de bedrijfsvoering, in producten, interieur et cetera.’

Het geplande vertrek van McDonald’s is ontegenzeglijk een zware klap voor DDB. De fastfoodretailer besteedde vorig jaar in totaal ruim 26 miljoen euro in de Nederlandse media. Het mediabureau van McDonald’s is OMD (net als TBWA en DDB onderdeel van Omnicom). Wat daarmee gebeurt is nog niet duidelijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in