McDonald’s wil van DDB naar TBWA


Dat meldt vakblad Adformatie vandaag. Daarmee komt dan een einde aan een bureau-klantrelatie van ruim twintig jaar, bevestigt Patrick van Gils, manager communicatie van McDonald’s Nederland. De intentie is onderdeel van een verdergaande samenwerking en synergie die door McDonald’s Europa is geïnitieerd.
In een aantal Europese landen werkt McDonald’s al samen met TBWA en daarom is het niet onlogisch dat dit ook in Nederland gaat gebeuren, zegt Van Gils. De keuze om dat wel of niet te doen, ligt wel bij de verschillende landenorganisaties. ‘McDonald’s hanteert al sinds de oprichting, 51 jaar geleden, het credo “Think global, act local”. We hebben een werelwijde marketingstrategie die door de betreffende landen zelf wordt ingevuld en daaraan verandert niets.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan Gils benadrukt ‘met klem’ dat de intentie om bij DDB weg te gaan niet voortvloeit uit onvrede over de prestaties van DDB Amsterdam. ‘McDonald’s Nederland is meer dan dankbaar voor de jarenlange samenwerking met DDB. Deze ontwikkeling past bij de continue zoektocht van ons bedrijf naar verdere verbetering in de bedrijfsvoering, in producten, interieur et cetera.’
Het geplande vertrek van McDonald’s is ontegenzeglijk een zware klap voor DDB. De fastfoodretailer besteedde vorig jaar in totaal ruim 26 miljoen euro in de Nederlandse media. Het mediabureau van McDonald’s is OMD (net als TBWA en DDB onderdeel van Omnicom). Wat daarmee gebeurt is nog niet duidelijk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid