Overslaan en naar de inhoud gaan

'I love...’-campagne beïnvloedt gedrag nauwelijks

De campagne “I love verkeersregels” lijkt op het rijgedrag van de Nederlandse automobilist nog weinig effect te hebben. Slechts 7…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit komt naar voren uit cijfers van de zesde editie van ‘Het Nationale Automobilisten Onderzoek’ dat in de laatste twee maanden van vorig jaar werd uitgevoerd door YPCA (Your Personal Call Assistant) in samenwerking met De Vos & Jansen Marktonderzoek. Via internet hebben 1145 automobilisten hun mening gegeven over diverse aspecten van het autorijden.

related partner content for mobile comes here

Uit dit representatieve onderzoek naar de Nederlandse automobilist komt naar voren dat de campagne onder 60-plussers op dit gebied het meest effectief is geweest. Bijna 11 procent van die groep geeft aan het gedrag naar aanleiding van de campagne te hebben aangepast.

Op het bewustzijn van het eigen rijgedrag lijkt de campagne meer invloed te hebben gehad. Een vijfde deel van de respondenten (21,2 procent) geeft aan zich door de campagne bewuster te zijn van het eigen rijgedrag.

Van de respondenten ziet 18,5 procent de campagne als een effectief middel om agressie in het verkeer aan te pakken. Jongeren (t/m 29 jaar) en ouderen (50-60+) zijn hier het meest positief over.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in