'I love...’-campagne beïnvloedt gedrag nauwelijks


Dit komt naar voren uit cijfers van de zesde editie van ‘Het Nationale Automobilisten Onderzoek’ dat in de laatste twee maanden van vorig jaar werd uitgevoerd door YPCA (Your Personal Call Assistant) in samenwerking met De Vos & Jansen Marktonderzoek. Via internet hebben 1145 automobilisten hun mening gegeven over diverse aspecten van het autorijden.
Uit dit representatieve onderzoek naar de Nederlandse automobilist komt naar voren dat de campagne onder 60-plussers op dit gebied het meest effectief is geweest. Bijna 11 procent van die groep geeft aan het gedrag naar aanleiding van de campagne te hebben aangepast.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp het bewustzijn van het eigen rijgedrag lijkt de campagne meer invloed te hebben gehad. Een vijfde deel van de respondenten (21,2 procent) geeft aan zich door de campagne bewuster te zijn van het eigen rijgedrag.
Van de respondenten ziet 18,5 procent de campagne als een effectief middel om agressie in het verkeer aan te pakken. Jongeren (t/m 29 jaar) en ouderen (50-60+) zijn hier het meest positief over.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid