'Fantasie' Robijn, Dove en Unox bij Lidl en Aldi
De merken van Unilever komen er niet in bij Aldi en Lidl. Maar Unilever wil nu wel huismerken gaan leveren aan deze ketens Of eigen lijk nee, geen 'huismerken', natuurlijk niet. Wel 'fantasiemerken'. Snapt u?
Als een volleerd politicus balanceert Harry Brouwer, directievoorzitter van Unilever.nl op het smalle koord tussen de A-merken en de huismerken in een artikel in Het Financieele Dagblad.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta"Ik kan me als A-merkman niet voorstellen dat we huismerken gaan maken, maar het zou goed kunnen dat we fantasy-merken gaan produceren voor Aldi en Lidl', antwoordde Brouwer onlangs tijdens een informele persbijeenkomst op de vraag hoe de fabrikant zijn afzetmarkt gaat uitbreiden naar de harde prijsvechters.
Unilevers topman Patrick Cescau zei in november dat het bedrijf zijn merkartikelen ook via deze winkels moet verkopen. Brouwer ziet dat in Nederland nog niet gebeuren."
Het FD probeert de lezers duidelijk te maken dat er wel degelijk een groot verschil is tussen ' huismerken' en 'fantasiemerken': "Fantasiemerken zijn minder een directe concurrent van A-merken dan huismerken, omdat bedrijven als Aldi en Lidl weinig of geen A-merken in het schap hebben staan."
Snapt u wel? Nou, ik niet. Nog zo eentje: Er zijn onderhandelingen tussen Unilever Nederland en Aldi en Lidl, Nee, eigen geen onderhandelingen natuurlijk, domme lezers: Brouwer 'spreekt wel eens' met heren van deze ketens.
Zullen we wedden dat...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid