Overslaan en naar de inhoud gaan

'Fantasie' Robijn, Dove en Unox bij Lidl en Aldi

De merken van Unilever komen er niet in bij Aldi en Lidl. Maar Unilever wil nu wel huismerken gaan leveren aan deze ketens Of eigen lijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De komen er niet in bij Aldi en Lidl. Maar Unilever wil nu wel huismerken gaan leveren aan deze ketens Of eigen lijk nee, geen 'huismerken', natuurlijk niet. Wel 'fantasiemerken'. Snapt u?

related partner content for mobile comes here

Als een volleerd politicus balanceert Harry Brouwer, directievoorzitter van op het smalle koord tussen de A-merken en de huismerken in een .

"Ik kan me als A-merkman niet voorstellen dat we huismerken gaan maken, maar het zou goed kunnen dat we fantasy-merken gaan produceren voor Aldi en Lidl', antwoordde Brouwer onlangs tijdens een informele persbijeenkomst op de vraag hoe de fabrikant zijn afzetmarkt gaat uitbreiden naar de harde prijsvechters.

Unilevers topman Patrick Cescau zei in november dat het bedrijf zijn merkartikelen ook via deze winkels moet verkopen. Brouwer ziet dat in Nederland nog niet gebeuren."

Het FD probeert de lezers duidelijk te maken dat er wel degelijk een groot verschil is tussen ' huismerken' en 'fantasiemerken': "Fantasiemerken zijn minder een directe concurrent van A-merken dan huismerken, omdat bedrijven als Aldi en Lidl weinig of geen A-merken in het schap hebben staan."

Snapt u wel? Nou, ik niet. Nog zo eentje: Er zijn onderhandelingen tussen Unilever Nederland en Aldi en Lidl, Nee, eigen geen onderhandelingen natuurlijk, domme lezers: Brouwer 'spreekt wel eens' met heren van deze ketens.

Zullen we wedden dat...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in