Advertentie Chronicles of Narnia misleidend
De Reclame Code Commissie vindt een advertentie voor ‘The Chronicles of Narnia, The Lion,The Witch and The Wardrobe’ in het…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De in het Jetix Magazine aangeprezen film is een release van de BBC-serie met dezelfde titel als Disney’s bioscoopfilm die sinds eind december in Nederland te zien is.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De opmaak van de advertentie vertoont volgens de codecommissie te sterke gelijkenis met de uiting die door Disney is ontwikkeld. Hierdoor is de uiting verwarrend en misleidend, mede omdat de advertentie in Jetix en de advertenties over de Disney-film rond dezelfde tijd worden gebruikt om de producten aan te prijzen, zegt de RCC.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe adverteerder is daarmee volgens de codecommissie schuldig aan nabootsing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid