Overslaan en naar de inhoud gaan

Opmars van de kleintjes

Er waait een nieuwe wind door Madison Avenue. Kleine bureaus halen de ene grote klant na de andere binnen. Het creatieve gehalte van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het Amerikaanse kantoor van StrawberryFrog in Madison Avenue kom je overal kikkers tegen. Het beestje staat symbool voor de filosofie van het bureau, dat overigens zijn hoofdkantoor in Amsterdam heeft. StrawberryFrog zet zich af tegen de dinosauriërs die de Amerikaanse reclamewereld jarenlang hebben gedomineerd. Bij de grote bureaus is volgens StrawberryFrog weinig ruimte voor vernieuwende communicatie.

related partner content for mobile comes here

Bij het kikkerbureau wel: voor Asics Tiger Sneakers ontwikkelde StrawberryFrog met een Japans koor dat in een mengelmoes van Engels en Japans de lof van de sneakers zingt. De campagne omvat ringtones en commercials die via het mobieltje te ontvangen zijn, en het koor maakt speciaal voor Asics een wereldtoernee. Een ander succesvol klein bureau is Taxi, dat o.a. doet aan guerilla-marketing en voor de mobiele provider Amp’d de provocerende campagne ‘Try not to die’ maakte. Deze twee bureaus zijn met tal van andere aan te vullen. Behalve aan hun originele campagnes hebben de ‘kleintjes’ hun succes ook te danken aan hun slagvaardige en snelle manier van werken. De grotere bureaus reageren op de concurrentie zoals te verwachten valt: ze zien er geen serieuze bedreiging in. De komende jaren moet blijken of dat terecht is.

Bron: Fortune. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in