Opmars van de kleintjes
In het Amerikaanse kantoor van StrawberryFrog in Madison Avenue kom je overal kikkers tegen. Het beestje staat symbool voor de filosofie van het bureau, dat overigens zijn hoofdkantoor in Amsterdam heeft. StrawberryFrog zet zich af tegen de dinosauriërs die de Amerikaanse reclamewereld jarenlang hebben gedomineerd. Bij de grote bureaus is volgens StrawberryFrog weinig ruimte voor vernieuwende communicatie.
Bij het kikkerbureau wel: voor Asics Tiger Sneakers ontwikkelde StrawberryFrog met een Japans koor dat in een mengelmoes van Engels en Japans de lof van de sneakers zingt. De campagne omvat ringtones en commercials die via het mobieltje te ontvangen zijn, en het koor maakt speciaal voor Asics een wereldtoernee. Een ander succesvol klein bureau is Taxi, dat o.a. doet aan guerilla-marketing en voor de mobiele provider Amp’d de provocerende campagne ‘Try not to die’ maakte. Deze twee bureaus zijn met tal van andere aan te vullen. Behalve aan hun originele campagnes hebben de ‘kleintjes’ hun succes ook te danken aan hun slagvaardige en snelle manier van werken. De grotere bureaus reageren op de concurrentie zoals te verwachten valt: ze zien er geen serieuze bedreiging in. De komende jaren moet blijken of dat terecht is.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaBron: Fortune. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid