Overslaan en naar de inhoud gaan

Ouders voorstander van mediaopvoeding als schoolvak

Uit het onderzoek van MarketResponse blijkt dat een ruime meerderheid van de ouders mediaopvoeding nodig vindt om kinderen te beschermen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zij zien hierin een rol voor zichzelf, maar zeker ook voor de school: twee derde ondersteunt het idee om kinderen op school te leren omgaan met media en reclame.

related partner content for mobile comes here

In de praktijk hebben de meeste ouders regels ten aanzien van mediagebruik, vooral voor televisiekijken, internetten en bioscoopbezoek en in iets mindere mate voor gaming en het kijken van dvd's of video's. Beperkingen aan de tijdsduur en het vooraf selecteren op inhoud zijn de meest populaire maatregelen.

Ruim acht op de tien ouders vinden opvoeden in mediagebruik nodig om kinderen te beschermen tegen ongewenste invloeden. Slechts 13 procent is voorstander van 'laissez-faire': volgens deze groep leren kinderen zelf wel wat goed en niet goed voor ze is.

69 procent is van mening dat ouders wel degelijk invloed (kunnen) hebben op het mediagebruik van hun kinderen. Een op de vijf ouders vindt het instellen van regels/beperkingen niet effectief ('dan kijken ze het wel ergens anders').

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in