Overslaan en naar de inhoud gaan

Website-oordeel in 1/20 seconde

Het was al langer bekend dat de eerste indruk de doorslag geeft en dat internetgebruikers informatie razendsnel scannen op relevantie.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren stond in het dat internetgebruikers bij het doornemen van de zoekresultaten van Google binnen één twintigste van een seconde (50 milliseconden) kunnen beoordelen of een website voor hen de moeite waard is. Dit blijkt uit een dat de Carleton University uit Ottawa heeft uitgevoerd.

related partner content for mobile comes here

Om gebruikers bij het scannen te helpen, wordt aangeraden om zo veel mogelijk gebruik te maken van (usability) conventies (belangrijkste info bovenaan, logo linksboven, geen lange lappen tekst).

Daarnaast kan het volgens mij geen kwaad om al in de zoekresultaten, of het nou natuurlijke of betaalde resultaten zijn, meteen to the point te komen met USP's die de doelgroep aanspreken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in