Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Nestlé grootste in consumptie-ijs’

Nestlé claimt de grootste te zijn geworden op de wereldmarkt voor consumptie-ijs. Daarmee zou het concern Unilever hebben ingehaald.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nestlé heeft de volledige overname van het Amerikaanse Dreyer deze week afgerond en met de overname van het Griekse Delta van vorige maand zegt het nu 17,5 procent van de wereldijsmarkt in handen te hebben.

related partner content for mobile comes here

Een woordvoerder van Unilever verklaarde dat de cijfers over 2005 nog niet beschikbaar zijn en niet te kunnen zeggen of Nestlé nu inderdaad de grootste is. Het Unilever-aandeel bedroeg in 2004 ongeveer 17 procent. Toen zat Nestlé volgens de woordvoerder op 12 procent.

Het Brits-Nederlandse concern heeft jarenlang de eerste plaats bezet weten te houden. Nestlé zat in 2002 nog op 10 procent van de wereldmarkt. Nestlé had al 67 procent van de Amerikaanse ijsmaker Dreyer in bezit en beklonk afgelopen woensdag de acquisitie van de resterende 33 procent (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in