Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Overzichtelijk assortiment stimuleert keuze’

Steeds weer moeten mensen kiezen uit grote assortimenten van allerlei producten, maar de vraag is of zij dat wel waarderen. Een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In haar proefschrift ‘Hoe variëteit in assortimenten de aantrekkelijkheid van assortimenten beïnvloedt’ onthult Eline de Vries de effecten van variëteit en de voor- en nadelen daarvan.

related partner content for mobile comes here

De Vries promoveert vandaag aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. De promovenda onderzocht voor verschillende typen producten en koopsituaties de relatie tussen de hoeveelheid variëteit in het assortiment.

De Vries deed onderzoek aan de hand van het bestaan van een optimale hoeveelheid producten in een assortiment met eenvoudige producten, zoals chips. Grotere assortimenten zijn aantrekkelijker voor consumenten, maar er is een grens. Voor complexe producten, zoals digitale camera’s, lijken kleine assortimenten even aantrekkelijk te zijn als grote assortimenten.
Voor alle typen producten is een gebrek aan overzicht van het assortiment het meest cruciale nadeel. Specifiek voor complexe producten geldt dat daarnaast verwachte spijt een negatieve invloed heeft op de aantrekkelijkheid van het assortiment.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in