Overslaan en naar de inhoud gaan

The battle of loyalty

Stel een consument loopt winkel A binnen op zoek naar zijn favoriete product, merk X, en komt in het schap een kaartje tegen met de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geachte klant,
Producten van merk X zijn momenteel vanwege conditie onderhandelingen slecht of niet leverbaar. De producten van merk Y zijn voor u wellicht een goed alternatief.
De directie

related partner content for mobile comes here

Wat voor effect zou dit dan hebben op de perceptie van de klant richting merk X en het bedrijf achter merk X? En hoe zou men denken over merk Y in deze situatie? Zou men loyaal blijven aan merk X en naar winkel B gaan, of is men loyaal aan winkel A en koopt men product Y ter substitutie? Zou de consument überhaupt het politieke spel achter het kaartje door hebben en zo ja, hoe zou men deze actie van winkel A beoordelen?

Een interessant vraagstuk. Het moge duidelijk zijn dat de verhoudingen tussen leveranciers en retailers de afgelopen jaren niet overal meer even hartverwarmend zijn en dat onenigheid over leveringscondities steeds vaker op de winkelvloer wordt uitgevochten. De tijd zal ons in elk geval leren wie de langste adem heeft: winkel A of merk X?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in