Overslaan en naar de inhoud gaan

Koerswijziging Intel

Intel betreedt nieuw, onbekend terrein. Paul Otellini, Intel's nieuwste hoogste baas, onthult zijn plannen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Intel’s nieuwe CEO, Paul Otellini heeft een revolutionair programma aangekondigd. Centraal daarin staat het eerste nieuwe corporate logo sinds dertig jaar en een reclame- en marketingoffensief van $2,5 miljard. Maar de veranderingen gaan veel dieper dan het ondernemingsmerk. Onder de voorgaande CEO’s (Grove en Barrett) bloeide Intel door zich volledig te concentreren op steeds snellere en krachtigere microprocessoren voor personal computers, en het bedrijf liet de concurrentie daarmee ver achter zich. Otellini gooit het oude model er nu uit.

related partner content for mobile comes here

In plaats van te focussen op PC’s, wil hij dat Intel een cruciale technologische rol gaat spelen in een handjevol gebieden, waaronder consumentenelektronica, wireless communicatie en gezondheidszorg. En in plaats van alleen microprocessoren, wil hij dat Intel allerlei soorten chips gaat creëren, evenals software, die samen tot ‘platforms’ moeten worden versmolten. Het idee is innovatie aan te sturen, van huiskamer tot eerstehulpafdeling. Vanwaar deze verschuiving? Bittere noodzaak. De PC-groei neemt af, terwijl tegelijkertijd mobiele telefoons en handheld-instrumenten strijden om een hoofdrol in het leven van mensen. Otellini móet Intel wel opnieuw uitvinden; het alternatief is een toekomst van afnemende groei en slinkende winsten.

Bron: BusinessWeek. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in