Koerswijziging Intel
Intel’s nieuwe CEO, Paul Otellini heeft een revolutionair programma aangekondigd. Centraal daarin staat het eerste nieuwe corporate logo sinds dertig jaar en een reclame- en marketingoffensief van $2,5 miljard. Maar de veranderingen gaan veel dieper dan het ondernemingsmerk. Onder de voorgaande CEO’s (Grove en Barrett) bloeide Intel door zich volledig te concentreren op steeds snellere en krachtigere microprocessoren voor personal computers, en het bedrijf liet de concurrentie daarmee ver achter zich. Otellini gooit het oude model er nu uit.
In plaats van te focussen op PC’s, wil hij dat Intel een cruciale technologische rol gaat spelen in een handjevol gebieden, waaronder consumentenelektronica, wireless communicatie en gezondheidszorg. En in plaats van alleen microprocessoren, wil hij dat Intel allerlei soorten chips gaat creëren, evenals software, die samen tot ‘platforms’ moeten worden versmolten. Het idee is innovatie aan te sturen, van huiskamer tot eerstehulpafdeling. Vanwaar deze verschuiving? Bittere noodzaak. De PC-groei neemt af, terwijl tegelijkertijd mobiele telefoons en handheld-instrumenten strijden om een hoofdrol in het leven van mensen. Otellini móet Intel wel opnieuw uitvinden; het alternatief is een toekomst van afnemende groei en slinkende winsten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaBron: BusinessWeek. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid