Overslaan en naar de inhoud gaan

Klant in de war? De manager heeft het gedaan!

De consument raakt tegenwoordig zó verward door alles wat er te koop is, dat hij geneigd is te staken. Wat valt daar aan te doen?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is de schuld van de managers. Die zijn - net als de consumenten - zelf in de war omdat ze geen keuzes kunnen maken. Thomas Rudolph, hoogleraar bedrijfseconomie en marketing, weet precies waar de oorzaak én de oplossing liggen van het probleem van de stakende klant. Als bedrijven eerst eens nadachten over welke doelgroep ze eigenlijk willen bedienen en vervolgens vaststellen welk assortiment daar bij past, zou er al heel wat gewonnen zijn. Dus om te beginnen: je verdiepen in de consument: Wat wil de klant? (les 1 van het marketingvak). Vervolgens beslissen welke strategie beantwoordt aan de verwachtingen van die klant. Lage prijzen? Dat vraagt om een discountaanpak. Veel keus? Dan ligt de focus op veel verschillende (eigen) merkartikelen. Veel informatie en goede service? Dan profileer je je bij voorkeur als ‘probleemoplosser’, met uitgebreide producttoelichting in de winkel en behulpzame verkopers. Eén van deze drie strategieën werkt – mits gekoppeld aan de juiste doelgroep. Maar niet alledrie tegelijk.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in