Disney stopt reclame in podcasts
Radio Disney verwerkt advertenties in zijn gratis podcastuitzendingen, in een poging de doelgroep 6 tot 14 jaar te bereiken op momenten dat…
De podcastopnames, Radio Disney Now! genaamd, waren in eerste instantie herhalingen van oude radio-uitzendingen, maar bevatten nu ook originele content.
Eerste adverteerder is videogame-ontwikkelaar THQ, de eerste campagne start in juni. Disney wil advertenties in de wekelijkse podcasts, campagnes zullen ongeveer een maand duren.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Volgens Radio Disney zijn er tot nu toe 170.000 podcasts gedownload, allemaal gratis, zonder reclame.
Omdat de radioluisteraars toch al naar de website komen voor nog meer content, is advertentieruimte op podcasts niet moeilijk te verkopen aan de adverteerders, aldus Jean-Paul Colaco, president en general manager van Radio Disney Worldwide.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis(bron: Adage)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid