Overslaan en naar de inhoud gaan

Disney stopt reclame in podcasts

Radio Disney verwerkt advertenties in zijn gratis podcastuitzendingen, in een poging de doelgroep 6 tot 14 jaar te bereiken op momenten dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De podcastopnames, Radio Disney Now! genaamd, waren in eerste instantie herhalingen van oude radio-uitzendingen, maar bevatten nu ook originele content.
Eerste adverteerder is videogame-ontwikkelaar THQ, de eerste campagne start in juni. Disney wil advertenties in de wekelijkse podcasts, campagnes zullen ongeveer een maand duren.

related partner content for mobile comes here

Volgens Radio Disney zijn er tot nu toe 170.000 podcasts gedownload, allemaal gratis, zonder reclame.
Omdat de radioluisteraars toch al naar de website komen voor nog meer content, is advertentieruimte op podcasts niet moeilijk te verkopen aan de adverteerders, aldus Jean-Paul Colaco, president en general manager van Radio Disney Worldwide.

(bron: Adage)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in