Leiding YataYata stapt onverwacht op


Dat meldt Marketing Online. Bos maakt in het Tijdschrift voor Marketing van december, dat deze week verschijnt, bekend dat hij na 12 jaar Unilever verlaat. Hij gaat met ingang van 1 januari de Nederlandse vestiging van het online marktonderzoekbureau Brandjuicer opzetten. Prins, in 2002 nog e-manager van het jaar en binnen YataYata én Unilever Bestfoods Nederland verantwoordelijk voor de online activiteiten, stapt op 1 februari ook op, zo laat hij weten. Hij heeft 29 jaar bij Unilever gewerkt. Een nieuwe baan heeft hij nog niet.
Aanleiding voor het vertrek van de leiding van YataYata ligt volgens Prins in het streven van Unilever om YataYata samen te voegen met de reguliere media-activiteiten van Harry Dekker, senior mediamanager van Unilever Nederland. Prins zegt dat hij en Bos daar geen zin in hadden. Tot nu toe was YataYata een redelijk losstaand project, waaraan de verschillende onderdelen van Unilever in Nederland mee konden doen. Prins zegt nu: ‘Dekker ken ik al lang en hij heeft tot nu toe weinig aandacht gegeven aan online marketing. Het gaat allemaal erg traag. Ik denk oprecht dat het project in het slop raakt als Unilever voor deze oplossing kiest, maar ze houden er wel aan vast. Daar zie ik dus geen toekomst meer in.’ Prins vindt dat Dekker zich te veel vereenzelvigd heeft met de traditionele media en daardoor YataYata niet verder zou kunnen brengen. Bovendien zou Dekker zijn handen vol hebben aan de stroomlijning van de mediaplanning en ‒inkoop. Onlangs besloot Unilever alles te concentreren bij mediabureau MindShare.
Een woordvoerder van Unilever zegt dat het een interne discussie betreft en dat hij daar geen commentaar op kan geven. Hij ontkent dat het project gevaar loopt nu de leiding verdwijnt. ‘Het is een logische match om YataYata bij Harry Dekker onder te brengen. Hij neemt immers alle investeringen in de media voor zijn rekening’. De woordvoerder meldt dat er wel meer aandacht voor innovatie in media komt, en dat YataYata daarin past.
YataYata is deze zomer gestart met een tijdschrift met coupons, dat in een oplage van 550.000 wordt verspreid, plus een site.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid