Overslaan en naar de inhoud gaan

L’Oréal Paris grootste drogisterijmerk

L’Oréal Paris is het grootste merk in het drogisterijen assortiment in Nederland. Dat blijkt uit een onderzoek van IRI Nederland. Op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

IRI zette de omzetten van alle drogisterijen in Nederland op een rijtje om de belangrijkste 40 merken te berekenen. De cijfers van Parfumerieën en eigen/private labels werden daarbij buiten beschouwing gelaten. De merken vertegenwoordigen een totale waarde van zo’n 900 miljoen euro; dat is bijna 29 procent van de totale omzet in de drogisterij. De omzet die L’Oreal behaalde bedroeg iets minder dan 108 miljoen. De tweede plaats is weggelegd voor Nivea met een omzet 71 miljoen euro. De derde positie wordt ingenomen door Gillette. De veertig belangrijkste merken zijn goed voor een totaal bedrag van 898 miljoen euro, ofwel 28,7 procent van de totale drogisterijen omzet.

related partner content for mobile comes here

Het belang van de 40 topmerken binnen Drogisterijen neemt echter af: ze groeiden met 1,4 procent terwijl de hele drogisterijenmarkt met 3 procent groeide. De tien belangrijkste merken groeide wél harder dan de markt: ze groeiden met 4 procent. De vierde plaats is voor Schwarzkopf, de vijfde voor Dove, op nummer zes staat Garnier, de zevende Pampers. Max Factor, Guhl en Lancôme Paris nemen respectievelijk de achtste, negende en tiende plek in. Ook volgend jaar zal IRI een Top 40 merken binnen Drogisterijen publiceren. Kanshebbers om de top 10 binnen te dringen zijn Rimmel en Oral B.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in