Overslaan en naar de inhoud gaan

Symbiotische trouw

Conventionele loyalty-strategieën zijn eenzijdig en gaan voorbij aan de kritische loyalty-drivers, meent onderzoeksbureau Forrester.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De hedendaagse consument is promiscue: draagt naast jouw klantenkaart net zo goed het pasje van de concurrent in z’n portemonnee, heeeft relaties met verschillende mobiele providers en is uitgerust met een afstandsbediening en zeker 30 tv kanalen waardoor hij nooit meer naar een commercial hoeft te kijken.

related partner content for mobile comes here

Hamvraag: hoe krijg en houd je ze trouw aan jouw merk? Streven naar ‘symbiotische trouw’, is het advies van Forrester. Traditionele loyalty-strategieën streven er alleen maar naar de klant zoveel mogelijk te verkopen. Een goede strategie streeft naar een win-win situatie voor beide partijen, consument en bedrijf. Bedrijven zouden er naar moeten streven écht trouwe klanten te winnen; dat zijn mensen die om emotionele redenen trouw zijn, en niet puur vanwege gemak of prijs. Juist die mensen verleid je alleen als je ze een win-win ervaring geeft. Symbiotische trouw rust op drie pijlers:
1. het bedrijf moet een emotionele band met de consument ontwikkelen, om zijn vertrouwen te winnen;
2. het bedrijf moet de klant actief aanmoedigen om hun producten of diensten aan te bevelen bij anderen;
3. het bedrijf moet dynamisch genoeg zijn om te investeren in trouw waar nodig, maar relaties juist te verbreken wanneer die verlieslatend zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in