Overslaan en naar de inhoud gaan

De lessen van klantenclubs

Merken die de band met hun klanten willen versterken, kunnen veel opsteken van klantenclubs. Regelmatig en relevant communiceren, en gemak…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van succesvolle klantenclubs valt heel wat te leren. Ook voor merken die zelf niet van plan zijn een club op te richten. Zo kenmerken deze clubs zich door regelmatige communicatie met de klant. Eens in de vier tot zes weken is het minimum. Belangrijk daarbij is dat de communicatie interessant en relevant is voor de consument. Een beetje afwisseling kan geen kwaad: een klant die elke maand exact dezelfde aanbiedingenfolder krijgt, gaat zich na verloop van tijd vervelen Door wat te variëren in de manier van aanspreken of in de vorm van folder, wordt de communicatie levendig gehouden. Een andere succesfactor is gemak. Aan ingewikkelde spaarprogramma’s of klantenkaarten waaraan allerlei voorwaarden zijn gekoppeld, heeft de klant van nu geen behoefte. Hij is alleen bereid aan een programma deel te nemen als hij direct ziet wat het voordeel is.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast kan het geen kwaad als ook medewerkers van het bedrijf zelf lid zijn van de club. Dan ondervinden ze ook zelf hoe het werkt, en dat maakt ze, als het goed is, tot ambassadeurs van de klantenclub.Bron: Direct Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in