De lessen van klantenclubs


Van succesvolle klantenclubs valt heel wat te leren. Ook voor merken die zelf niet van plan zijn een club op te richten. Zo kenmerken deze clubs zich door regelmatige communicatie met de klant. Eens in de vier tot zes weken is het minimum. Belangrijk daarbij is dat de communicatie interessant en relevant is voor de consument. Een beetje afwisseling kan geen kwaad: een klant die elke maand exact dezelfde aanbiedingenfolder krijgt, gaat zich na verloop van tijd vervelen Door wat te variëren in de manier van aanspreken of in de vorm van folder, wordt de communicatie levendig gehouden. Een andere succesfactor is gemak. Aan ingewikkelde spaarprogramma’s of klantenkaarten waaraan allerlei voorwaarden zijn gekoppeld, heeft de klant van nu geen behoefte. Hij is alleen bereid aan een programma deel te nemen als hij direct ziet wat het voordeel is.
Daarnaast kan het geen kwaad als ook medewerkers van het bedrijf zelf lid zijn van de club. Dan ondervinden ze ook zelf hoe het werkt, en dat maakt ze, als het goed is, tot ambassadeurs van de klantenclub.Bron: Direct Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid