Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond verslikt zich in Unilever

Unilever moet consumenten een kijkje in de keuken van zijn fabrieken gunnen als hetlevensmiddelenconcern zelf via een webcam in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aanleiding voor de onenigheid is een camera die voor het worstenschap in een C1000 in Alphen a/d Rijn is opgehangen en consumenten registreert die hun boodschappen doen. De Consumentenbond heeft in zijn blad geschreven dat Unilever er achter zit, want het concern wil kennelijk weten hoe consumenten met Unox omgaan in het schap. De directeur van de Consumentenbond liet in het clubblad al weten dat dit de privacy van de consument schaadt en dat Unilever dan ook maar camera’s in de worstenfabriek moet ophangen, zodat consumenten ook zien hoe worsten worden gemaakt. ‘We komen daar ook niet naar binnen’, liet de bond weten.

related partner content for mobile comes here

Unilever hekelt de actie van de Consumentenbond. Volgens een woordvoerder behoort de camera helemaal niet toe aan de levensmiddelenproducent. Supermarktdeskundige Gerard Rutte bevestigt dit. Hij zegt dat de camera van supermarkt C1000 en zijn eigen adviesbureau is.

Volgens de Consumentenbond hebben veel klanten geklaagd, omdat de camera een aantasting van hun privacy zou zijn. ‘Als consumenten zich helemaal bloot moeten geven, mag je toch ook wat van de andere kant verwachten? Als bedrijven alles willen weten over het koopgedrag van mensen, vinden wij dat ze ook wat meer productinformatie mogen geven, aldus een zegsvrouw van de bond tegen het ANP.

Rutte meent echter dat de klanten van C1000 ‘absoluut niet te herkennen zijn op de beelden’. De camera geeft fabrikanten alleen informatie of een verkoopactie aanslaat onder winkelend publiek of niet, zegt hij. De Consumentenbond heeft gezegd de pijlen nu op C1000 te richten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in