Consumentenbond verslikt zich in Unilever
Aanleiding voor de onenigheid is een camera die voor het worstenschap in een C1000 in Alphen a/d Rijn is opgehangen en consumenten registreert die hun boodschappen doen. De Consumentenbond heeft in zijn blad geschreven dat Unilever er achter zit, want het concern wil kennelijk weten hoe consumenten met Unox omgaan in het schap. De directeur van de Consumentenbond liet in het clubblad al weten dat dit de privacy van de consument schaadt en dat Unilever dan ook maar camera’s in de worstenfabriek moet ophangen, zodat consumenten ook zien hoe worsten worden gemaakt. ‘We komen daar ook niet naar binnen’, liet de bond weten.
Unilever hekelt de actie van de Consumentenbond. Volgens een woordvoerder behoort de camera helemaal niet toe aan de levensmiddelenproducent. Supermarktdeskundige Gerard Rutte bevestigt dit. Hij zegt dat de camera van supermarkt C1000 en zijn eigen adviesbureau is.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVolgens de Consumentenbond hebben veel klanten geklaagd, omdat de camera een aantasting van hun privacy zou zijn. ‘Als consumenten zich helemaal bloot moeten geven, mag je toch ook wat van de andere kant verwachten? Als bedrijven alles willen weten over het koopgedrag van mensen, vinden wij dat ze ook wat meer productinformatie mogen geven, aldus een zegsvrouw van de bond tegen het ANP.
Rutte meent echter dat de klanten van C1000 ‘absoluut niet te herkennen zijn op de beelden’. De camera geeft fabrikanten alleen informatie of een verkoopactie aanslaat onder winkelend publiek of niet, zegt hij. De Consumentenbond heeft gezegd de pijlen nu op C1000 te richten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid