Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdam wil in toptien blijven

Amsterdam gaat de komende jaren de strijd aan met andere steden om ervoor te zorgen dat de stad in de toptien van Europese toeristensteden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een van de doelstellingen is een groei van 8 procent meer overnachtingen in 2008 en het bevorderen van het aantal congressen in de stad, zodat Amsterdam weer op de kaart komt in de toptien van internationale congressteden. De hoofdstad staat nu op plaats zeven in de ranglijst van Europese steden.

related partner content for mobile comes here

De koers die het ATCB, de vroegere VVV, voor ogen heeft voor de periode 2005-2008 staat omschreven in het zogeheten Strategisch Marketing- en Communicatieplan (SMCP). Hierin pleit het toerismebureau onder meer voor extra promotie, investeringen in bijvoorbeeld musea en andere toeristische attracties en evenementen, en uitbreiding van de hotelcapaciteit. Naast de Hermitage Amsterdam wil het toerismebureau onder meer een uitkijktoren, een watermuseum en een maandelijkse cultuurnacht realiseren.

Bezoekers moeten de komende jaren niet alleen een reden krijgen om naar Amsterdam te reizen, maar ook om regelmatig terug te komen, stelt het ATCB. Daarbij moet hard worden gewerkt aan het imago van de hoofdstad als zowel cultuurstad en grachtenstad als ontmoetingsstad. Ieder jaar neemt het toerismebureau een thema om de stad te promoten. In 2005 is dat ‘Amsterdam, stad aan het water’ en in 2006 ‘Rembrandt 400’. Voor de zakelijke markt richt het ATCB zich op risicospreiding en stabiele markten. Daarnaast wil het meer middelgrote congressen trekken in plaats van een of twee hele grote.

Amsterdam gaat verder de komende jaren nauwer samenwerken met het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) om de hoofdstad te promoten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in