Overslaan en naar de inhoud gaan

Top 10 trends voor 2005

De door Atkins aangezwengelde ‘low-carb’ hype – zo min mogelijk koolhydraten tot je nemen en je overgewicht zou als sneeuw voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2004 stortte de fmcg-wereld zich op de low-carb trend. Die is nu in elk geval in Amerika alweer overgewaaid, maar nieuwe consumententrends dienen zich aan in 2005.
Datamonitor spot er tien:

related partner content for mobile comes here

1. Meergranen
Niets schijnt zo goed te helpen bij het afvallen als granen. Dus ruim baan voor brood en cereals.

2. Aluminium flessen
Op de Japanse markt nu al een sensatie en in Amerika in opkomst: bier in aluminium flesjes.

3. Splenda
Splenda is de merknaam van een zoetstof die 600 keer zoeter is dan suiker. Wordt gezien als snelle en makkelijke oplossing voor gewichtsbeheersing.

4. Wegwerp
In 2004 kwamen het wegwerp-hoorapparaat en de wegwerp-digitale camera op de markt. Het blijkt het soort gemaksproduct waar de consument wel voor wil betalen. In Amerika werd de wegwerptoiletborstel een rage. De wegwerp-dvd wordt al aangekondigd als de innovatie van de eeuw.

5. Culturen
Japan is hier weer de voorloper; yoghurt-cultuur drankjes die een heilzame werking hebben op maag en darmen.

6. Oplosstrips
Het begon met wafeldunne oplosbare stripjes tegen slechte adem, maar daar zal het niet bij blijven. Er zijn al voedingssupplementen in de vorm van een oplosbare strip, hoestdrankjes, pijnstillers en zeep. Verdere expansie wordt verwacht in 2005.

7. Biker chique
De metrosexueel is weer een beetje op zijn retour; lang leve de ‘bad boy’.

8. Energiedrankjes
In Europa zijn alcoholhoudende energiedrankjes al vrij normaal. Die trend begint nu ook in Amerika door te dringen.

9. Hypo-allergene voeding
In Amerika lijdt één op de 25 mensen aan een voedselallergie. Voedingsmiddelen die daar op inspelen is één van de snelstgroeiende categorieën in food.

10. Verwend huisdier
Aan huisdieren wordt steeds meer geld uitgegeven. Steeds waanzinniger producten komen er op de markt, van ‘sweet dreams’ pyjama’s tot speeltjes waarmee de eigenaar een boodschap kan opnemen, zodat de kluif het hondje kan toespreken met de stem van het baasje.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in