Staatssecretaris Van Gennip stelt werkgroep Branding in


De opdrachten van de werkgroep luiden: formuleer een gewenst imago van Nederland; stroomlijn de verschillende beelden over de Nederlandse economie; adviseer over een bredere aanpak van de imagovorming van Nederland en stel een plan van aanpak op.
De werkgroep Branding moet met concrete acties komen die de economische beeldvorming versterken én uitdragen. De werkgroep zal gebruik maken van het voorwerk van de breed samengestelde werkgroep Holland Imago die 13 aanbevelingen heeft opgesteld.
Aanleiding voor het instellen van de werkgroep Branding is niet alleen de daling van Nederland op de internationale concurrentieladder. Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders bescheiden zijn en niet snel aan zelfpromotie doen.
Nederland staat bij buitenlanders bekend om de kwaliteit van geleverde goederen en diensten en men is positief over de betrouwbaarheid van handelsrelaties. Toch zal door de actualiteit, de moord op cineast Theo van Gogh, het beeld van Nederland als een land met een hoge morele tolerantie en een sterk internationale oriëntatie en een land met progressieve opvattingen over hoe een samenleving moet worden ingericht, onder druk komen te staan.
Van Gennip wil met de werkgroep ook andere betrokkenen binnen de rijksoverheid een duwtje geven. Overheid én bedrijfsleven moeten samen werken aan het positieve en liefst innovatieve imago van Nederland. Want Holland promotie verdient het om hoog op de maatschappelijke en politieke agenda te staan, aldus Van Gennip. Branding heeft de afgelopen decennia een vlucht genomen als concept voor het ontwikkelen en beïnvloeden van het imago van producten, ondernemingen en maatschappelijke organisaties, schrijft de staatssecretaris. Ook steden, regio’s en landen zijn steeds meer geïnteresseerd geraakt in het fenomeen branding.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe werkgroep bestaat uit acht personen; voorzitter is de directeur van de EVD, de heer Ravestijn Verder nemen deel drie andere vertegenwoordigers van het ministerie van Economische Zaken, en vier leden komende van het NBTC , de RVD en van het bedrijfsleven. Dat zijn Erik Korthals Altes van Heineken Nederland en Cees van der Waaij van Unilever.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid