Overslaan en naar de inhoud gaan

Staatssecretaris Van Gennip stelt werkgroep Branding in

De staatssecretaris van Economische Zaken, Karien van Gennip heeft vorige week een werkgroep Branding ingesteld die het gewenste imago van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De opdrachten van de werkgroep luiden: formuleer een gewenst imago van Nederland; stroomlijn de verschillende beelden over de Nederlandse economie; adviseer over een bredere aanpak van de imagovorming van Nederland en stel een plan van aanpak op.
De werkgroep Branding moet met concrete acties komen die de economische beeldvorming versterken én uitdragen. De werkgroep zal gebruik maken van het voorwerk van de breed samengestelde werkgroep Holland Imago die 13 aanbevelingen heeft opgesteld.
Aanleiding voor het instellen van de werkgroep Branding is niet alleen de daling van Nederland op de internationale concurrentieladder. Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders bescheiden zijn en niet snel aan zelfpromotie doen.

related partner content for mobile comes here

Nederland staat bij buitenlanders bekend om de kwaliteit van geleverde goederen en diensten en men is positief over de betrouwbaarheid van handelsrelaties. Toch zal door de actualiteit, de moord op cineast Theo van Gogh, het beeld van Nederland als een land met een hoge morele tolerantie en een sterk internationale oriëntatie en een land met progressieve opvattingen over hoe een samenleving moet worden ingericht, onder druk komen te staan.
Van Gennip wil met de werkgroep ook andere betrokkenen binnen de rijksoverheid een duwtje geven. Overheid én bedrijfsleven moeten samen werken aan het positieve en liefst innovatieve imago van Nederland. Want Holland promotie verdient het om hoog op de maatschappelijke en politieke agenda te staan, aldus Van Gennip. Branding heeft de afgelopen decennia een vlucht genomen als concept voor het ontwikkelen en beïnvloeden van het imago van producten, ondernemingen en maatschappelijke organisaties, schrijft de staatssecretaris. Ook steden, regio’s en landen zijn steeds meer geïnteresseerd geraakt in het fenomeen branding.

De werkgroep bestaat uit acht personen; voorzitter is de directeur van de EVD, de heer Ravestijn Verder nemen deel drie andere vertegenwoordigers van het ministerie van Economische Zaken, en vier leden komende van het NBTC , de RVD en van het bedrijfsleven. Dat zijn Erik Korthals Altes van Heineken Nederland en Cees van der Waaij van Unilever.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in