Ergerlijke virtuele reclameborden werken
’Het was even wennen in het begin, maar inmiddels lijken de kijkers gewend te zijn aan het fenomeen virtuele reclame. Dat was met shirtreclame evenzeer het geval. Wij zien nu dan ook dat ook heel veel andere adverteerders interesse hebben in deze nieuwe vorm van reclame’, zegt Chris Woerts, commercieel directeur van Eredivisie NV. ‘Reclame naast de doelen wordt in bijvoorbeeld Engeland, Duitsland en Zuid Europa al langer toegepast, maar de techniek die wij hanteren is nieuw. De manier waarop de 'virtual carpets' in Nederland in beeld gebracht worden, is uniek. In Duitsland liggen er bijvoorbeeld ook echte matten in de stadions; in Nederland is zoiets niet nodig. De 'virtual carpets' worden geheel softwarematig gemonteerd in de televisiebeelden.’
Unit 4 Agresso levert bedrijfssoftware op logistiek-administratief gebied en software op het gebied van informatiebeveiliging. Slechts een deel van de bereikte doelgroep is dus interessant voor het bedrijf. ‘Desondanks zijn de eerste resultaten erg aansprekend’, zegt Jos Andeweg, directeur Benelux van Unit 4 Agresso. ‘Zo'n 3 à 4 miljoen mensen zien ieder weekend weer onze naam diverse malen op de televisie, bovendien mogen wij ons nu ook 'partner van de eredivisie' noemen, en dat geeft ook een behoorlijke uitstraling. Wij hebben zelf welgeteld één negatieve reactie ontvangen, en dat was direct na de introductie. Nu is men overwegend positief over deze vorm van digitale reclame. We zijn tenslotte ook een bedrijf dat het in onze producten ook van high-tech moet hebben.’
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaOver zijn doelstellingen, zegt Andeweg in het Tijdschrift voor Marketing van november: ‘Onze naamsbekendheid is nog niet groot genoeg. Dat is een probleem waar we al langer mee worstelen. In de accountancy-sector zijn we wel goed bekend, maar in het MKB is onze naamsbekendheid veel minder. Ook aan de bovenkant van de markt, waar we concurreren met bijvoorbeeld SAP, hebben we duidelijk het idee dat het ons aan naamsbekendheid ontbreekt.’
Unit 4 Agresso heeft bij ingang van de overeenkomst met Eredivisie NV een nulmeting gedaan naar de naamsbekendheid van het bedrijf. Over een jaar wordt een volgende meting gedaan om de daadwerkelijke groei in naamsbekendheid te meten. Mede op basis daarvan bepaalt Unit 4 Agresso of zij het contract met Eredivisie NV verlengt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid