Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne voor beter imago arboregels

‘Het werken met arboregels wordt gemakkelijker.’ Dat is het motto van een campagne om het midden- en kleinbedrijf te laten zien op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Staatssecretaris Van Hoof van Sociale Zaken en Werkgelegenheid neemt de kritiek van werkgevers op de arboregels serieus. Vooral werkgevers van kleine bedrijven vinden informatie over arboregels ontoegankelijk. Ook vinden ze de regelgeving te omvangrijk. Daarom heeft Van Hoof het startschot gegeven voor deze campagne, die wordt gevoerd door middel van advertenties in dagbladen en op internetsites die veel door werkgevers van kleine bedrijven worden bezocht.

related partner content for mobile comes here

Het is werkgevers van kleine bedrijven op een aantal punten makkelijker gemaakt om arboregels toe te passen. Zo is op internet eenvoudig informatie terug te vinden over veel voorkomende risico’s per branche. Ook kunnen werkgevers van veel branches nu digitaal de zogenoemde risico-inventarisatie en -evaluatie invullen.

Verder mag het bedrijfsbezoek van de arbodienst achterwege blijven bij kleine bedrijven die gebruikmaken van een inventarisatie die is vastgesteld door sociale partners in de branche.

Van Hoof wil daarnaast de regelgeving zelf verminderen, vooral waar het gaat om lage risico’s. Verder krijgen werkgevers en werknemers meer verantwoordelijkheid voor arbeidsomstandigheden in hun bedrijf of bedrijfstak. Als zij erin slagen zelf goede afspraken te maken over arbeidsomstandigheden, zal de overheid terughoudend zijn met controles op de naleving van de wettelijke voorschriften.

Voorbeelden van de campagne zijn te vinden op en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in