EZ komt met werkgroep imagovorming Nederland
De werkgroep moet in februari 2005 klaar zijn met de vier concrete opdrachten die Van Gennip haar heeft meegegeven. Dat zijn: formuleer een gewenst imago van Nederland; stroomlijn de verschillende beelden over de Nederlandse economie; adviseer over een bredere aanpak van de imagovorming van Nederland en stel een plan van aanpak op.
De werkgroep Branding moet met concrete acties komen die de economische beeldvorming versterken en uitdragen. De werkgroep maakt gebruik van het voorwerk van de breed samengestelde werkgroep Holland Imago die 13 aanbevelingen heeft opgesteld.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaAanleiding voor het instellen van de werkgroep Branding is niet alleen de daling van Nederland op de internationale concurrentieladder. Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders ‘bescheiden zijn en niet snel aan zelfpromotie doen terwijl Nederland wel veel te bieden heeft’.
Door de actualiteit, de moord op Theo van Gogh, is het beeld van Nederland als een land met een hoge morele tolerantie en een sterk internationale oriëntatie en een land met progressieve opvattingen over hoe een samenleving moet worden ingericht, onder druk komen te staan, zo meldt het ministerie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid