Overslaan en naar de inhoud gaan

De Nima Marketing Jaarprijs 2004 is voor Hema

De Hema heeft vorige week tijdens het Nima Societal Event bij Holland Casino in Scheveningen de Nima Marketing Jaarprijs 2004 gewonnen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

René Repko, Directeur Marketing, Formule & Communicatie bij Hema, nam de prijs in ontvangst van Frank Meysman, juryvoorzitter, en Alfred Levi, voorzitter van het Nima. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de organisatie die het afgelopen jaar het beste heeft gepresteerd op marketinggebied. Naast Hema waren ook Bertolli (Unilever Bestfoods), Heineken, Interpolis en Rituals genomineerd.

related partner content for mobile comes here

De jury verklaart de toekenning als volgt: ‘De markt waar Hema zich in beweegt is momenteel niet bepaald makkelijk, er is een opkomst van discount en alle grote A-merken staan onder druk en verliezen marktpositie. Onder die omstandigheden slaagt Hema er toch in haar eigen positie te versterken. Door een consistent marketingbeleid, productassortiment, uitstraling en de sterke positionering van lage prijs, unieke styling en goede kwaliteit. Deze positionering verplicht ook tot voortdurende vernieuwing. Hema slaagt erin om betaalbare innovatieve assortimenten te voeren, met een eigen signatuur.’

Tijdens de jurybijeenkomst was sprake van een 'close call' tussen Hema en Bertolli (Unilever Bestfoods). De jury vindt Bertolli een mooie marketingcase, waarbij de relatie met de consument, het bewerkstelligen van gedragsverandering en de consistente en onderscheidende communicatie goede resultaten opleveren. Bertolli heeft binnen 5 jaar een duidelijk Italiaans merk in Nederland neergezet, waarbij de "Italian gusto for life" consistent en helder wordt overgebracht. Toch heeft de jury uiteindelijk voor Hema gekozen onder andere wegens het consistente marketingbeleid en de constante innovaties van dit Nederlandse merk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in