Overslaan en naar de inhoud gaan

“Unilever moet klant kijkje in de keuken geven

Unilever moet consumenten een kijkje in de keuken van zijn fabrieken gunnen als het levensmiddelenconcern zelf via een webcam in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bond wil Unilever op het hoofdkantoor in Rotterdam vandaag een webcam aanbieden om in de fabriek op te hangen, zodat consumenten live het productieproces van rookworsten kunnen meemaken. Dit verlangt de Consumentenbond in reactie op het plaatsen van een computercamera in een supermarkt in Alphen aan den Rijn bij het schap van rookworsten, waarmee het levensmiddelenconcern kon zien hoe klanten reageren op het Unox-product.

related partner content for mobile comes here

Unilever hekelt de actie van de Consumentenbond. Volgens een woordvoerder behoort de camera helemaal niet toe aan de levensmiddelenproducent. Supermarktdeskundige Gerard Rutte bevestigt dit. Hij zegt dat de camera van supermarkt C1000 en zijn eigen adviesbureau is.

Volgens de Consumentenbond hebben veel klanten geklaagd, omdat de camera een aantasting van hun privacy zou zijn. ´Als consumenten zich helemaal bloot moeten geven, mag je toch ook wat van de andere kant verwachten? Als bedrijven alles willen weten over het koopgedrag van mensen, vinden wij dat ze ook wat meer productinformatie mogen geven', aldus een zegsvrouw van de bond.

Maar Rutte zegt dat de klanten van C1000 ´absoluut niet te herkennen zijn op de beelden´. De camera geeft fabrikanten alleen snelle informatie of een verkoopactie aanslaat onder winkelend publiek of niet, zegt hij (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in