“Unilever moet klant kijkje in de keuken geven


De bond wil Unilever op het hoofdkantoor in Rotterdam vandaag een webcam aanbieden om in de fabriek op te hangen, zodat consumenten live het productieproces van rookworsten kunnen meemaken. Dit verlangt de Consumentenbond in reactie op het plaatsen van een computercamera in een supermarkt in Alphen aan den Rijn bij het schap van rookworsten, waarmee het levensmiddelenconcern kon zien hoe klanten reageren op het Unox-product.
Unilever hekelt de actie van de Consumentenbond. Volgens een woordvoerder behoort de camera helemaal niet toe aan de levensmiddelenproducent. Supermarktdeskundige Gerard Rutte bevestigt dit. Hij zegt dat de camera van supermarkt C1000 en zijn eigen adviesbureau is.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens de Consumentenbond hebben veel klanten geklaagd, omdat de camera een aantasting van hun privacy zou zijn. ´Als consumenten zich helemaal bloot moeten geven, mag je toch ook wat van de andere kant verwachten? Als bedrijven alles willen weten over het koopgedrag van mensen, vinden wij dat ze ook wat meer productinformatie mogen geven', aldus een zegsvrouw van de bond.
Maar Rutte zegt dat de klanten van C1000 ´absoluut niet te herkennen zijn op de beelden´. De camera geeft fabrikanten alleen snelle informatie of een verkoopactie aanslaat onder winkelend publiek of niet, zegt hij (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid