Overslaan en naar de inhoud gaan

DMA Institute uit Amsterdam krijgt Amerikaanse eigenaar

Het Amerikaanse onderzoeksbureau SSI versterkt zich met overname op het gebied van cross-device audience meting
Miniatuurvoorbeeld
Marcel Vogels, oprichter van DMA Instute, temidden van Roman Kakisina, CTO en co-founder DMA Institute, en Theng Vogels, CFO en co-founder.
© DMA Institute
Miniatuurvoorbeeld
Marcel Vogels, oprichter van DMA Instute, temidden van Roman Kakisina, CTO en co-founder DMA Institute, en Theng Vogels, CFO en co-founder.
© DMA Institute

Het DMA Institute, opgericht in 2012, is een specialist op het gebied van ‘digital media auditing’ en big data. De diensten van het bedrijf worden veel gebruikt om de zichtbaarheid en effect van online reclame te meten. Daarbij valt te denken aan online weergave en video-indelingen, advertenties op sociale media, merkinhoud en in-app-indelingen.

related partner content for mobile comes here

Dankzij de overname krijgt SSI naar eigen zeggen betrouwbare inzichten in metingen van blootstelling van online publiek aan advertenties en de impact. De technologie van het in Amsterdam gevestignde DMA-Institute is voor Research Now SSI in de eerste plaats een aanvulling op het eigen crossmediale ADimension-oplossing, dat impressies van online  advertenties koppelt aan individuen op basis van wereldwijde online paneldata. De overname  biedt daarnaast toegang tot de geavanceerde online dashboarding van DMA-Institute, online prestatierapporten en scorecards voor business intelligence.

Niet bekend is wat de gevolgen zijn van de overname voor het DMA Institute en welke rol oprichter Marcel Vogels in de nieuwe organisatie gaat spelen. Een verzoek om toelichting staat uit. Een overnamebedrag is niet bekend gemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in