Overslaan en naar de inhoud gaan

Magic Leap is uit. Weet het ons te betoveren?

Alles Augmented #1 ?Tweewekelijks het laatste augmented reality nieuws. Met deze week de Magic Leap, Snapchat en kunstzinnige AR.
Miniatuurvoorbeeld
© Magic Leap
Miniatuurvoorbeeld
© Magic Leap

1. Weet Magic Leap ons te betoveren?

De veelbelovende augmented reality bril Magic Leap Creator is  in een aantal Amerikaanse steden eindelijk te koop. Voor 2.295 dollar krijg je een headset, controller en micro PC en na bestelling komt iemand hem thuis bij je installeren.

related partner content for mobile comes here

Op dit moment zijn er verschillende apps te gebruiken via het operation system Lumin OS, zoals een muziek experience van Sigur Ros, creëren in de ruimte met Create, een social suite waar je met iemand kan chatten of kan samenwerken.

En je kunt bijvoorbeeld via de browser Helio New York Times AR je kamer in slingeren. De reviews zijn wisselend, velen vinden de AR headset beter dan de HoloLens, maar het is nog geen grote sprong voorruit.

De apps zien er naar mijn idee onwijs betoverend uit, maar die prijs hè. Lees o.a. deze review van CNet of bekijk alle experiences op de Magic Leap site.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Magic Leap Studios | Project Create

2. Augmented reality die beïnvloed wordt door audio

Snapchat heeft natuurlijk de bekende Lenses die reageren op jouw gezichtsbewegingen of zaken in de fysieke wereld, maar nu reageren ze ook op audio. Als je dan bijvoorbeeld een woord als ‘Love’ roept, vliegt er een zwerm hartjes voorbij.

De band Necessary Explosions gebruikt de audio van hun album SOS om een AR-ervaring te bieden. Met de app heeft elk nummer zijn eigen AR-animatie die rond draait op de plaat waarmee je de muziek afspeelt. Heb je geen vinyl, dan draait het rond op je tafel. Heel tof gedaan.

Necessary Explosion iOS App

3. Interessante AR insights rondom Snap, Boeing en Modiface

  1. Nu we het toch over Snapchat hebben, het bedrijf heeft aangegeven dat er dagelijks 70 miljoen mensen met hun AR Lenses spelen. Die interacteren gemiddeld zo’n 3 minuten met de lenses, wat resulteert in 250 miljoen posts per dag.
  2. Op dit moment gebeurt er heel veel in de Enterprise AR hoek. Boeing bijvoorbeeld gebruikt AR bij de bouw van vliegtuigen zodat ze een vleugel 30% sneller bouwen.
  3. Modiface, de AR start-up die onlangs door L’Oréal is gekocht, geeft aan dat de app een conversie heeft van 80% bij het kopen van producten.

4. Een kunstexpositie die tot leven komt met augmented reality

De Franse kunstenaars Claire Bardainne en Adrien Mondot hebben een expositie ontwikkeld waar AR de installaties en tekeningen tot leven brengt. Bezoekers gaan bewapend met HoloLens of iPad de kunstwerken langs en zien heel subtiele virtuele animaties die een-op-een aansluiten bij het fysieke werk. Bijvoorbeeld een tekening met stenen ernaast en dan springt er een poppetje van steen tot steen.

Mirages et miracles

5. Facebook heeft nu ook AR games

Nadat Snapchat al eerder met Snappables kwam, komt Facebook Messenger nu met AR games die je op basis van gezichtsherkenning speelt. Je speelt dan met je gezicht in Messenger een game tegen maximaal zes andere mensen. Bijvoorbeeld Asteroids Attacks, waarmee je via je neus met een ruimteschip obstakels moet ontwijken of Don’t Smile, wat eerder een soort stare down is - dus niet lachen!.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in