Overslaan en naar de inhoud gaan

Chiquita laat met Shazam-app zien welke weg een banaan aflegt

Shazam scant sticker op banaan en verwijst door naar vijf verschillende virtual reality-video’s gemaakt door Dffrnt Media.
Miniatuurvoorbeeld
Chiquit profileert zich al langer met duurzaamheid, hier via een abri
© Chiquita
Miniatuurvoorbeeld
Chiquit profileert zich al langer met duurzaamheid, hier via een abri
© Chiquita

Chiquita brengt bananen met Shazam stickers op de markt. Consumenten kunnen via de muziekapp een Shazam-code op de blauwe stickers scannen en zo meer te weten komen over het duurzaamheidsbeleid van Chiquita. 

related partner content for mobile comes here

De Shazam-stickers verwijzen consumenten door naar vijf verschillende virtual reality video’s die ontwikkeld zijn door het Nederlandse mediabedrijf Dffrnt Media. Deze laten zien hoe bananen geoogst worden en wat het bedrijf doet op het gebied van onderwijs, milieu, mensen en kwaliteit.

Daarnaast zal in de week van 20 augustus in 36 Albert Heijn XL-winkels een VR-booth staan. Hier kunnen klanten met een professionele VR-bril de reis volgen die de bananen afleggen. Van de plantages in Latijns-Amerika, de haven, naar de supermarkt tot de keukentafel.

200 miljoen stickers

De blauwe sticker staat voor duurzame bananen, stelt Chiquita. Het claimt efficiënte en duurzame bedrijfsprocessen te hebben ingevoerd in de hele supply chain. Het bedrijf geeft een kijkje achter de schermen en laat zien hoe zij bananen produceren en vervoeren.

Chiquita is het eerste merk dat de Shazam-technologie gebruikt binnen de categorie versproducten. In totaal zijn er zo’n 200 miljoen stickers verkrijgbaar in Nederland, België, Italië, Griekenland, Duitsland en de VS. De actie loopt tot eind augustus.

Een van de video's van Chiquita. Hij is 360 graden, dus draaien maar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in