Overslaan en naar de inhoud gaan

NCOI neemt marketing- en communicatie-opleider SRM over

SRM blijft zelfstandig opereren.
Miniatuurvoorbeeld
© SRM
Miniatuurvoorbeeld
© SRM

NCOI Groep en de aandeelhouders van SRM hebben overeenstemming bereikt over de overname van SRM, de opleider op het gebied van marketing, online marketing, marketingcommunicatie en concerncommunicatie. De overname is effectief per 19 juli. Hoeveel NCOI voor SRM betaald heeft, wordt niet bekendgemaakt.

related partner content for mobile comes here

Motivatie

De topman van NCOI Groep, Robert van Zanten, motiveert de overname van SRM als volgt: ‘In de wereld van marketing en communicatie is continue professionalisering van groot belang. Belangrijke beslissingen omtrent merken, reputatie en identiteit raken de kern van organisaties. Daarnaast gaat het vaak om relatief grote investeringen.'

'Ook de enorme snelle veranderingen in de mediawereld en online communicatie vragen om een continu up to date houden van kennis en vaardigheden. SRM is meer dan 60 jaar geleden opgericht door de belangrijkste brancheorganisaties. Vanaf de oprichting vormt het opleidingsinstituut een onmisbare kennisbron voor professionals in de wereld van marketing en communicatie. Met SRM wordt de positie van NCOI in dit segment verder versterkt.’

Verhuizen

De voltallige staf van 20 personen gaat met de overname mee naar NCOI. Dat geldt ook voor algemeen directeur John van der Stam en programmadirecteur én gezicht van SRM, Max Kohnstamm.

De merknaam en de daaraan gekoppelde waarden, sfeer en cultuur blijven gehandhaafd, zegt NCOI. ‘SRM blijft volledig zelfstandig opereren.’ Wel gaat SRM, dat al sinds jaar en dag een echt Amsterdams opleidingsinstituut is, verhuizen naar Hilversum. ‘Een exacte verhuisdatum is nog niet bekend, maar het huidige huurcontract loopt dit najaar af’, zegt NCOI.

Moderniseren

Op de vraag of NCOI de opleidingen van SRM gaat moderniseren, zegt de nieuwe eigenaar: ‘Er wordt kennis en kunde vanuit NCOI gedeeld zodat SRM verder kan investeren in haar opleidingen.’

De combinatie NCOI en marketingopleidingen is overigens niet geheel onbesproken. In september 2015 kreeg NCOI het aan de stok met Nima, omdat NCOI volgens Nima zelf examens aanbood en daarbij de indruk wekte dat het om een officieel Nima-diploma ging. NCOI werd zelfs door Nima aan de kant gezet als opleider voor Nima-examens.

De ruzie werd overigens in december van hetzelfde jaar alweer bijgelegd.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Jim

Dit wordt te gek. Dit zijn hun dochters:
https://www.werkenbijncoi.nl/nl/over-ncoi-groep/onze-merken
Ze zijn monopolist. Weet de ACM hiervan? Of welke instantie gaat hierover. Ik heb voor NCOI gewerkt en ben er gestopt, want het is mediocere kwaliteit die men nastreeft. Het slagingspercentage moet hoog zijn. Daar draait het daar om!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in