Overslaan en naar de inhoud gaan

Mondelez in Nederland naar Wavemaker

De internationale mediapitch van het concern is afgerond en WPP/GroupM is de grote winnaar.
Miniatuurvoorbeeld
© _
Miniatuurvoorbeeld
© _

Mondelez rondde deze week een international mediareview af die het concern in maart begon. WPP heeft daarvan het grootste deel gewonnen. In Europa krijgt GroupM een groot deel van het account, verdeeld over de bureaus Wavemaker en Mindshare. In Nederland wint Wavemaker, dat namens GroupM aan de pitch meedeed.

Carat
Carat (Dentsu Aegis Network) raakt daarmee het grote media-account in Nederland kwijt.

Wel blijft Carat in een aantal Europese landen voor Mondelez werken en krijgt het er ook onder meer de Russische markt bij. Verder is Publicis Groupe bureau Spark nog actief voor de merken van Mondelez, waaronder
Milka, Toblerone, Oreo, Philadelphia, LU, Cadbury en Côte D’Or.

WPP wint veel
WPP lijkt met de zoveelste winst dit jaar in een internationale pitch geen last te hebben van het ‘post-Sorrell effect’. Recent werd bekend dat GroupM-bureau MediaCom internationaal Mars en Shell binnenhaalde. In juli won dat bureau ook al adidas (en verloor Carat het account in Nederland).

Volgens een statement van Mondelez wil het concern zich met de keuzes meer richten op ‘programmatic, transparantie en e-commerce'.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in