Overslaan en naar de inhoud gaan

Ben je (digital) marketeer? Zo maak je het verschil en blijf je jezelf ontwikkelen

Hoe zorg je als digital marketeer dat je kennis up to date is? En waar wordt door organisaties om gevraagd? Dat vertelt Vincent van SCHAAL+.
Partner
SchaalX

SchaalX is al 18 jaar specialist in bemiddeling van marketing, communicatie, UX-design en digital professionals voor bedrijfsleven en de publieke sector. Wij staan voor Groeien door Expertise. We helpen mensen en organisaties te groeien: groeien door expertise in het ontwikkelen van talent, groeien door expertise over de arbeidsmarkt, groeien door expertise in marketing, communicatie en digital en groeien door het samenbrengen van mensen.

Lees meer

 

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
© SchaalX
Miniatuurvoorbeeld
© SchaalX

Als digital marketeer moet je jezelf continu blijven ontwikkelen. Je moet weten wat er in het vakgebied speelt, welke ontwikkelingen gaande zijn en waar je op moet inspelen. Als jij niet bij blijft, word je voorbij gerend door de ontwikkelingen in ons vakgebied. Maar welke ontwikkelingen zijn op dit moment hot? Waar vragen opdrachtgevers om? Dat vertelt Vincent Roders je, programmadirecteur Digital Marketing bij SCHAAL+.

Welke ontwikkelingen moeten digital marketeers volgen?

“We zien vanuit de markt veel vraag naar marketeers die data-driven kunnen werken. Hierbij gaat het er niet alleen om dat je cijfers weet te interpreteren, maar ook dat je aan de hand van data de organisatieactiviteiten naar een hoger niveau weet te tillen. Verder wordt er bijvoorbeeld steeds meer gewerkt met (chat)bots. Ook hier willen organisaties slagen maken: niet alleen een Q&A chatbot, maar echt één die workflows overneemt.”

Waarin kunnen digital marketeers het verschil maken volgens jou?

“Er wordt op dit moment nog veel gebruik gemaakt van externe partijen voor de inzet van bijvoorbeeld social media. Ook op het gebied van advertising wordt nog veel uitbesteed, terwijl digital marketeers juist meer verantwoordelijkheid willen en zelf aan de knoppen willen draaien. Ik ben van mening dat je eigen medewerkers de organisatie het beste kennen en dus ook zelf verantwoordelijk moeten zijn voor social media. Maar hoe zet je Instagram Stories succesvol in? Hoe bereik je jongeren via Snapchat? En hoe kun je influencers inzetten voor jouw merk? Dat is waar je als digital marketeer het verschil kunt maken.”

Wat is jouw tip voor de zelfontwikkeling van digital marketeers?

“Het belangrijkste is en blijft: zorg ervoor dat je jezelf continu blijft uitdagen. Niemand anders dan jij zelf zorgt ervoor dat jouw kennis up-to-date is. Volg daarom seminars, bezoek evenementen, volg trainingen en lees blogs. Wees verder niet bang om van baan te (blijven) wisselen. Juist door jouw kennis in meerdere omgevingen toe te passen, ontwikkel jij je verder. Het is echt niet erg om iedere 3 jaar van baan te wisselen (dit kan zowel binnen als buiten de organisatie), sterker nog: doe het!”

SCHAAL+ is de zelfstandige zusterorganisatie van SchaalX en helpt organisaties in een digitale wereld met het begeleiden van veranderingen gericht op betere klantprocessen, door jong talent met passie voor digital effectief te laten zijn in organisaties. Vincent Roders is programma directeur Digital Marketing bij SCHAAL+ en persoonlijke coach van 30 digital marketingtalenten.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
SchaalX

SchaalX is al 18 jaar specialist in bemiddeling van marketing, communicatie, UX-design en digital professionals voor bedrijfsleven en de publieke sector. Wij staan voor Groeien door Expertise. We helpen mensen en organisaties te groeien: groeien door expertise in het ontwikkelen van talent, groeien door expertise over de arbeidsmarkt, groeien door expertise in marketing, communicatie en digital en groeien door het samenbrengen van mensen.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in