Overslaan en naar de inhoud gaan

Op zoek naar een online professional? Houd dan rekening met deze 4 wensen van jouw kandidaten

Je wil de online professional in jouw team, maar om deze te werven en te binden moet je goed weten wat de wensen zijn: 4 tips van SchaalX.
Partner
SchaalX

SchaalX is al 18 jaar specialist in bemiddeling van marketing, communicatie, UX-design en digital professionals voor bedrijfsleven en de publieke sector. Wij staan voor Groeien door Expertise. We helpen mensen en organisaties te groeien: groeien door expertise in het ontwikkelen van talent, groeien door expertise over de arbeidsmarkt, groeien door expertise in marketing, communicatie en digital en groeien door het samenbrengen van mensen.

Lees meer

 

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
4 tips van SchaalX
© SchaalX
Miniatuurvoorbeeld
4 tips van SchaalX
© SchaalX

Je bent op zoek naar uitbreiding of vervanging in jouw team. Het functieprofiel vormt natuurlijk de basis, maar als je dan daadwerkelijk gaat werven, moet je ook goed weten wat de wensen van jouw kandidaten zijn. Voor online professionals geldt dat zij soms andere wensen en verwachtingen hebben ten aanzien van (het aangaan van) een nieuwe baan of opdracht dan de gemiddelde Nederlander. Daarom zetten we 4 wensen van de online professional op een rij:

1. Reistijd

De online professional is bereid om gemiddeld 49 minuten te reizen naar werk. Dit is 7 minuten langer dan de reisbereidheid van de gemiddelde Nederlandse beroepsbevolking. Houd er dus rekening mee dat online professionals die langer dan een uur moeten reizen naar werk, eerder zullen afzien van jouw arbeidsaanbod.

2. Bereid om te verhuizen

Mocht die perfecte kandidaat dan toch echt ver weg wonen, dan kun je natuurlijk achterhalen in hoeverre hij of zij bereid is om te verhuizen voor die mooie baan die je aanbiedt. Goed nieuws: want 30% van de online professionals is bereid te verhuizen voor een nieuwe baan. En dat is iets meer dan de verhuisbereidheid van de gemiddelde Nederlandse beroepsbevolking.

3. Stuur een e-mail

Misschien denk je: de online professional moet ik op een andere manier benaderen voor een baan, bijvoorbeeld via WhatsApp. Maar nee, de online professional wil het liefst via e-mail of LinkedIn benaderd worden. Persoonlijk (face to face), telefonisch of via WhatsApp vinden sommigen ook fijn, maar die manieren kun je misschien beter bewaren voor kandidaten die je zelf al beter kent.

4. Freelance- of zzp-overeenkomsten

De online professional hecht minder waarde aan een vast contract. Het aangaan van een tijdelijke overeenkomst is voor deze doelgroep dan ook veel aantrekkelijker: online professionals werken ongeveer drie keer zoveel onder tijdelijke overeenkomsten dan de Nederlandse beroepsbevolking. Tast dus eerst af wat de wensen van jouw kandidaat zijn. Wil hij of zij inderdaad liever een tijdelijk dienstverband? Bied dat dan aan en zorg dat jij jezelf als werkgever bewijst. Dan wil die online professional na een paar maanden misschien helemaal niet meer weg!

Deze wensen kun je terugvinden in de Arbeidsmarktmonitor Online Professionals 2018: een onderzoeksrapport van SchaalX en Intelligence Group. Wil je meer weten over de arbeidsmarkt of ben je op zoek naar een online professional? Neem dan contact met ons op via info@schaalx.nl of 030 263 14 14, of neem een kijkje op www.schaalx.nl.

Over SchaalX

SchaalX staat voor groeien door expertise en is specialist in executive search, werving & selectie en interim-bemiddeling van marketing, communicatie en digital professionals, van medior tot executive niveau en voor zowel vaste banen als interim opdrachten.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
SchaalX

SchaalX is al 18 jaar specialist in bemiddeling van marketing, communicatie, UX-design en digital professionals voor bedrijfsleven en de publieke sector. Wij staan voor Groeien door Expertise. We helpen mensen en organisaties te groeien: groeien door expertise in het ontwikkelen van talent, groeien door expertise over de arbeidsmarkt, groeien door expertise in marketing, communicatie en digital en groeien door het samenbrengen van mensen.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in