Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo ziet de bierconsument van vandaag eruit

De bierdrink(st)er beschreven aan de hand van 10 conclusies uit het Nationaal Bieronderzoek 2018.
Miniatuurvoorbeeld
© Shutterstock
Miniatuurvoorbeeld
© Shutterstock

Elk jaar voeren de Nederlandse Brouwers het Nationaal Bieronderzoek uit. Dit jaar onder duizend Nederlandse bierdrinkers. Dit is zijn (of haar) profiel aan de hand van 10 conclusies uit het onderzoek.

related partner content for mobile comes here
  • 45 procent van de bierdrinkers kiest weleens bewust voor bier met minder alcohol
  • 52 procent ziet daarbij alcoholvrij bier als een goed alternatief voor andere alcoholvrije dranken
  • Vier op de vijf bierdrinkers gaat weleens voor een speciaalbier, waarbij men dit jaar steeds vaker kiest voor blond bier.
  • 54 procent van de vrouwen kiest vaker voor een ander bier dan twee jaar geleden, terwijl dit voor 42 procent van de mannen het geval is
  • Foodpairing: circa een op de vier kiest soms specifiek voor een bepaald bier bij het eten en 18 procent serveert weleens een passend bier als hij gasten heeft.
Craft beer = Hipster beer
Shutterstock
  • 42 procent vindt het logisch als er naast wijnadvies ook bieradvies op de menukaart in een restaurant staat
  • 46 procent kiest door het huidige aanbod vaker voor een ander bier dan twee jaar geleden.
  • Mannen kiezen, in vergelijking met vrouwen, vaker voor speciaalbier vanwege het ambachtelijke karakter.
  • 43 procent vindt het belangrijk dat er verschillende soorten bier op de tap worden geschonken in horecagelegenheden. Lokaal bier is voor 24 procent van belang.
  • 17 procent van de bierdrinkers heeft weleens een bierbrouwerij bezocht, een op de tien een bierfestival.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in