Overslaan en naar de inhoud gaan

Snapt de klant het nog?

Maak ik het mijn klanten wel gemakkelijk genoeg? Het is een vraag die elke brandmanager zichzelf regelmatig zou moeten stellen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merken kunnen de consument behoorlijk in verwarring brengen. Verschillende of zelfs tegenstrijdige boodschappen en verschijningsvormen, reclamecampagnes die nauwelijks meer iets met de oorspronkelijke bedoeling van het merk te maken hebben, en steeds maar verder uitdijende merklijnen: ze zijn niet goed voor de herkenbaarheid (en ook niet voor de gemoedsrust van de klant).

related partner content for mobile comes here

Door de volgende vuistregels te volgen kan brand confusion worden vermeden dan wel weggenomen:

  • Geef duidelijke signalen af door steeds opnieuw te focussen op de merkidentiteit en door het merk regelmatig door de ogen van de klant te bekijken.
  • Let op dat het overkoepelende merk de verschillende producten niet onzichtbaar maakt.
  • Zorg voor doeltreffende visuals die het ene product van het andere onderscheiden.
  • Hou de totale merklijn overzichtelijk.
  • Wees bij een uitgebreide merkenportfolio erop gespitst dat de klant het verschil ziet tussen de diverse merken. Bron: Marketingjournal
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in