Snapt de klant het nog?
Maak ik het mijn klanten wel gemakkelijk genoeg? Het is een vraag die elke brandmanager zichzelf regelmatig zou moeten stellen.
Merken kunnen de consument behoorlijk in verwarring brengen. Verschillende of zelfs tegenstrijdige boodschappen en verschijningsvormen, reclamecampagnes die nauwelijks meer iets met de oorspronkelijke bedoeling van het merk te maken hebben, en steeds maar verder uitdijende merklijnen: ze zijn niet goed voor de herkenbaarheid (en ook niet voor de gemoedsrust van de klant).
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Door de volgende vuistregels te volgen kan brand confusion worden vermeden dan wel weggenomen:
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieu- Geef duidelijke signalen af door steeds opnieuw te focussen op de merkidentiteit en door het merk regelmatig door de ogen van de klant te bekijken.
- Let op dat het overkoepelende merk de verschillende producten niet onzichtbaar maakt.
- Zorg voor doeltreffende visuals die het ene product van het andere onderscheiden.
- Hou de totale merklijn overzichtelijk.
- Wees bij een uitgebreide merkenportfolio erop gespitst dat de klant het verschil ziet tussen de diverse merken. Bron: Marketingjournal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid