Overslaan en naar de inhoud gaan

Klachtensite en klachtenlijn van start

Consumenten met een klacht over een Nederlands bedrijf of instelling, kunnen sinds vrijdag gebruikmaken van de KlachtenCentrale.nl. Voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op kunnen consumenten een klacht plaatsen die automatisch wordt doorgestuurd naar het betreffende bedrijf. Dat wordt vervolgens uitgenodigd te reageren.

related partner content for mobile comes here

De afhandeling van de klacht loopt via de site, maar is onzichtbaar voor derden. De privacy wordt op die manier gewaarborgd, aldus de initiatiefnemers van de site.

Vanaf woensdag kunnen consumenten voor vragen en klachten over telefonische verkoop terecht op telefoonnummer 0900‒2442442. Deze Consumentenlijn Telemarketing moet de consument duidelijkheid verschaffen over de spelregels rondom telefonische verkoop en marketing. Ook kan men er terecht voor klachten en opmerkingen over bedrijven die zich niet aan die spelregels houden. De Consumentenlijn zoekt vervolgens contact met die bedrijven en spreekt ze zonodig aan op hun gedrag.
De Consumentenlijn Telemarketing is een initiatief van het Nederlandse bedrijfsleven en de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in