Ministeries presenteren zich als één werkgever
Met gezamenlijke advertenties en in tv-commercials presenteren de ministeries zich de komende periode als één werkgever op de arbeidsmarkt. Alle ministeries werven voortaan onder de vlag van het Rijk. De campagne 'Werken bij het Rijk, als je verder denkt' moet mensen aanspreken op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. De campagne moet duidelijk maken dat je bij het Rijk werkt aan de oplossing van maatschappelijke problemen, zoals wachtlijsten in de zorg, voedselveiligheid en rampenbestrijding. De campagne richt zich zowel op hbo- en universitair geschoolden als op mensen met een VMBO- of MBO-opleiding. Daarnaast laat de campagne zien dat het Rijk banen heeft in het hele land.
Als formele werkgever van 117.000 rijksambtenaren vindt minister Remkes de campagne nodig, omdat de rijksoverheid als werkgever minder populair is geworden. Daarnaast is er sprake van vergrijzing en toekomstige krapte op de arbeidsmarkt. De campagne moet daarnaast de beroepstrots van ambtenaren vergroten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVolgens een woordvoerder van Binnenlandse Zaken denken mensen minder snel aan de overheid als werkgever, omdat de laatste jaren geen campagne meer is gevoerd. De herkenbaarheid als plek waar je kan werken, is daardoor weggezakt. De mindere populariteit heeft ‘ niet zozeer’ met bezuinigingen van de afgelopen jaren te maken, aldus de zegsman tegenover ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid