Overslaan en naar de inhoud gaan

Niet-Deens verklaring Nestlé in Arabische krant

Beducht voor represailles vanuit de Moslim-wereld, heeft Zwitserse levensmiddelengigant Nestlé via grote advertenties op de voorpagina van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de Volkskrant. Aanleiding voor de actie van Nestlé is de Arabische boycot in reactie op de actuele rel rond spotprenten, die in september 2005 zijn gepubliceerd in de Deense krant Jyllands-Posten. In de advertenties laat Nestlé weten, dat het melkpoeder van de merken Nido en Klim ‘niet geproduceerd wordt in Denemarken of is geïmporteerd uit Denemarken’. Beide melkpoeders werden wel genoemd in de boycot-lijsten met Deense producten, die circuleerden in een aantal Arabische landen.

related partner content for mobile comes here

Een woordvoerder van Nestlé ontkent tegenover de Volkskrant dat het bedrijf de boycot benut om marktaandeel af te snoepen van de Deense concurrentie. Hij benadrukt dat het bedrijf de consument alleen wilde informeren over de waarheid over de melkpoeders Nido en Klim. De woordvoerder meldt voorts dat Nestlé geen schade heeft ondervonden van de boycot in het Midden-Oosten.

Het bedrijf dat het meest lijdt onder de boycot, is het Deense Arla Foods. Afgelopen maandag sloot het bedrijf de productie in Saudi-Arabië. Het bedrijf wil 140 mensen ontslaan. Ook dit bedrijf zoekt de publiciteit op om erger te voorkomen en verklaart in Arabische kranten afstand te nemen van de spotprenten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in