Overslaan en naar de inhoud gaan

Feel Mercedes

Door gastblogger Dick Buschman van ACHTUNG!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Autofabrikanten zijn in de VS een van de grootste afnemers van rich media advertising om merk en product features zo rijk en uitgebreid mogelijk onder de aandacht te brengen. Mercedes heeft onder de naam een nieuwe site gelanceerd om het kraftmanschaft van het merk onder de aandacht te brengen.

related partner content for mobile comes here

Het resultaat is een strakke site met zeer subtiele interactieve elementen. De muis verandert van functie per onderwerp (klik op de A van A-pillar en je ervaart hoe Mercedes de regen uit je gezicht houdt, klik op de C van Charcoal filtered airconditioning en je ziet wat schonere lucht in je auto kan doen).

Dit is een mooi voorbeeld van het inzetten van online interactiviteit voor het uitleggen van product features: door het gebruik van rich media animaties en de gebruiker zelf aan de knoppen te laten komt een dergelijke booschap vele malen effectiever over dan wanneer bijvoorbeeld een beschrijving in een brochure zou zijn gebruikt.

Keerzijde van dit concept is wel dat het voor een leek ondoorzichtig/ ontoegankelijk is: door de letters A-S als kapstok voor de product features (een knipoog naar de A tot S klasse) in plaats van een relevante context voor een breed publiek bereikt het wellicht alleen de echt geinteresseerden...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in