Feel Mercedes
Autofabrikanten zijn in de VS een van de grootste afnemers van rich media advertising om merk en product features zo rijk en uitgebreid mogelijk onder de aandacht te brengen. Mercedes heeft onder de naam A to S een nieuwe site gelanceerd om het kraftmanschaft van het merk onder de aandacht te brengen.
Het resultaat is een strakke site met zeer subtiele interactieve elementen. De muis verandert van functie per onderwerp (klik op de A van A-pillar en je ervaart hoe Mercedes de regen uit je gezicht houdt, klik op de C van Charcoal filtered airconditioning en je ziet wat schonere lucht in je auto kan doen).
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDit is een mooi voorbeeld van het inzetten van online interactiviteit voor het uitleggen van product features: door het gebruik van rich media animaties en de gebruiker zelf aan de knoppen te laten komt een dergelijke booschap vele malen effectiever over dan wanneer bijvoorbeeld een beschrijving in een brochure zou zijn gebruikt.
Keerzijde van dit concept is wel dat het voor een leek ondoorzichtig/ ontoegankelijk is: door de letters A-S als kapstok voor de product features (een knipoog naar de A tot S klasse) in plaats van een relevante context voor een breed publiek bereikt het wellicht alleen de echt geinteresseerden...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid