Overslaan en naar de inhoud gaan

Banken komen met milieuproducten

ABN Amro, ING en Rabobank zinnen op de ontwikkeling van 'klimaatvriendelijke' bankproducten, zoals een 'klimaathypotheek' die klanten een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Financieele Dagblad. De banken doen dat op aandringen van Milieudefensie. De initiatieven vinden plaats in het kader van het klimaatproject 'Hier', waaraan 45 goededoelenorganisaties meewerken. 'Hier' wordt gesteund door de Postcode Loterij, die 16 miljoen euro in het project steekt.

related partner content for mobile comes here

Campagneleider Donald Pols van Milieudefensie zegt dat het uniek is dat zijn organisatie samenwerkt met de banken. 'Normaal voeren we eerst actie, zeggen we wat ze volgens ons fout doen. Nu stellen we doelen en proberen samen methoden te ontwikkelen om die doelen te bereiken.'

Een klimaathypotheek is een van de opties die door de banken wordt bestudeerd, zegt Pols. Een andere mogelijkheid is een klimaat-credit-card, waarmee milieuvriendelijke activiteiten worden gesteund.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in