Hyundai gaat upmarket


Korea’s grootste autofabrikant Hyundai is in rap tempo zijn imago aan het upgraden. Niks sober en goedkoop meer, Hyundai heeft zich bijna van de ene dag op de andere getransformeerd tot wereldleider in kwaliteit. Het profileert zich nu met meer upmarket modellen, met alles erop en eraan, tegen een toch iets lagere prijs.
Afgelopen december werd in de Verenigde Staten de Azera gelanceerd, die concurreert met bijvoorbeeld de Toyota Avalon, de Nissan Maxima en de Ford 500. Maar dan met zijn prijskaartje van 25.000 – 30.000 dollar zo’n 1600 tot 4000 dollar voordeliger dan de concurrent. De fabrikant verwacht er in 2006 40.000 te verkopen en in 2007 100.000.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSInvesteerders hebben er ook vertrouwen in; het aandeel steeg in de afgelopen zes maanden 51 procent. Critici menen echter dat het Hyundai niet mee zal vallen door te breken in het luxe segment. Dan zal het merk eerst prestige moeten krijgen. Ook vragen ze zich af of het slim is grotere auto’s op de markt te brengen terwijl de olieprijzen zo stijgen. Maar de kleinere auto wordt niet vergeten. Dit jaar staan de Elantra compact en de Accent subcompact gepland.
Bron: Business Week
Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid