Overslaan en naar de inhoud gaan

Hyundai gaat upmarket

Hyundai gaat landgenoot Samsung achterna: van goedkope Aziaat naar luxe kwaliteitsmerk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Korea’s grootste autofabrikant Hyundai is in rap tempo zijn imago aan het upgraden. Niks sober en goedkoop meer, Hyundai heeft zich bijna van de ene dag op de andere getransformeerd tot wereldleider in kwaliteit. Het profileert zich nu met meer upmarket modellen, met alles erop en eraan, tegen een toch iets lagere prijs.

related partner content for mobile comes here

Afgelopen december werd in de Verenigde Staten de Azera gelanceerd, die concurreert met bijvoorbeeld de Toyota Avalon, de Nissan Maxima en de Ford 500. Maar dan met zijn prijskaartje van 25.000 – 30.000 dollar zo’n 1600 tot 4000 dollar voordeliger dan de concurrent. De fabrikant verwacht er in 2006 40.000 te verkopen en in 2007 100.000.

Investeerders hebben er ook vertrouwen in; het aandeel steeg in de afgelopen zes maanden 51 procent. Critici menen echter dat het Hyundai niet mee zal vallen door te breken in het luxe segment. Dan zal het merk eerst prestige moeten krijgen. Ook vragen ze zich af of het slim is grotere auto’s op de markt te brengen terwijl de olieprijzen zo stijgen. Maar de kleinere auto wordt niet vergeten. Dit jaar staan de Elantra compact en de Accent subcompact gepland.

Bron: Business Week

Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in