Ook KPN in internetmarketingdata
Maandag schreef Molblog over de superinternetdatabank om marketeers te voorzien van data over het gebruik om hun online uitingen te specificeren en op te voeren. Dat ging over Amerika. Ondertussen zit |Nederland niet stil: KPN ziet ook zoiets aan de horzon gloren.
In een interview voor Planet Multimedia dat ik had met Eelco Blok, de baas voor innovatie bij KPN, zei hij ook:
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis"Een ander belangrijk ijzer in het vuur van de nieuwe breedbanddienstverlening van KPN is het meten en vastleggen van het afnamegedrag van internetters. Dit levert belangrijke informatie op voor KPN zelf, maar ook voor de partners en adverteerders."
Dat is een meer dan boeiend detail en buitengewoon goed nieuws voor marketeers. De KPN-dochter die juist opkomt voor de privacy, Xs4all, zal hier minder blij mee zijn.
De grote vraag is natuurlijk in hoeverre dit straks een 'opt-in' of een opt-out' module wordt. De politie wil al weten met wie u e-mail uitwisselt en hoe vaak, en met wie u chat en hoe lang. Daar kan een commerciële databank op aansluiten met informatie over de film- en muziekkeuze, het exacte kijkgedrag via IPTV en wellicht ook de ruilactiviteit in het illegale circuit met Kazaa.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid