Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook KPN in internetmarketingdata

Maandag schreef Molblog over de superinternetdatabank om marketeers te voorzien van data over het gebruik om hun online uitingen te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maandag schreef Molblog over de om marketeers te voorzien van data over het gebruik om hun online uitingen te specificeren en op te voeren. Dat ging over Amerika. Ondertussen zit |Nederland niet stil: KPN ziet ook zoiets aan de horzon gloren.

related partner content for mobile comes here

In een dat ik had met Eelco Blok, de baas voor innovatie bij KPN, zei hij ook:

"Een ander belangrijk ijzer in het vuur van de nieuwe breedbanddienstverlening van KPN is het meten en vastleggen van het afnamegedrag van internetters. Dit levert belangrijke informatie op voor KPN zelf, maar ook voor de partners en adverteerders."

Dat is een meer dan boeiend detail en buitengewoon goed nieuws voor marketeers. De KPN-dochter die juist opkomt voor de privacy, Xs4all, zal hier minder blij mee zijn.

De grote vraag is natuurlijk in hoeverre dit straks een 'opt-in' of een opt-out' module wordt. De politie wil al weten met wie u e-mail uitwisselt en hoe vaak, en met wie u chat en hoe lang. Daar kan een commerciële databank op aansluiten met informatie over de film- en muziekkeuze, het exacte kijkgedrag via IPTV en wellicht ook de ruilactiviteit in het illegale circuit met Kazaa.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in