Omzet A-merken daalt verder


Dit blijkt uit een onderzoek van IRI Nederland. In 2004 zagen de fabrikanten van A-merken de omzet nog met 6 procent teruglopen. Volgens IRI hebben de ondernemingen zich het afgelopen jaar beter weten te wapenen tegen de prijzenslag in supermarkten, onder meer door productinnovaties.
De meeste groei zit in de merken die zich richten op gezondheid, zoals Becel, Yakult, Danone en de ontbijtgranenfabrikanten Quaker en Kellogg's.
Campina (zuivel) bleef voor het vierde achtereenvolgende jaar de grootste A-merkfabrikant met een omzet van 394,1 miljoen euro. Douwe Egberts (koffie) volgt op grote afstand (255,6 miljoen). Marlboro (sigaretten) is derde met 246,1 miljoen euro aan inkomsten. In de top tien bevinden zich ook twee merken van Unilever. Unox boekte een omzet van 174,8 miljoen euro en bevond zich daarmee op de zesde plaats. Becel was de nummer acht met 139,3 miljoen. Beide merken lieten groei zien (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid