Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet A-merken daalt verder

De omzet van de honderd grootste A-merken in supermarkten is vorig jaar verder gedaald. De daling bedroeg 1,8 procent tot 6,3 miljard euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een onderzoek van IRI Nederland. In 2004 zagen de fabrikanten van A-merken de omzet nog met 6 procent teruglopen. Volgens IRI hebben de ondernemingen zich het afgelopen jaar beter weten te wapenen tegen de prijzenslag in supermarkten, onder meer door productinnovaties.
De meeste groei zit in de merken die zich richten op gezondheid, zoals Becel, Yakult, Danone en de ontbijtgranenfabrikanten Quaker en Kellogg's.

related partner content for mobile comes here

Campina (zuivel) bleef voor het vierde achtereenvolgende jaar de grootste A-merkfabrikant met een omzet van 394,1 miljoen euro. Douwe Egberts (koffie) volgt op grote afstand (255,6 miljoen). Marlboro (sigaretten) is derde met 246,1 miljoen euro aan inkomsten. In de top tien bevinden zich ook twee merken van Unilever. Unox boekte een omzet van 174,8 miljoen euro en bevond zich daarmee op de zesde plaats. Becel was de nummer acht met 139,3 miljoen. Beide merken lieten groei zien (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in