Overslaan en naar de inhoud gaan

Wegener-kranten gaan online producten veilen

Onder de naam Veilingkranten.nl introduceert dagbladconcern Wegener een nieuw advertentieconcept waarbij producten van adverteerders uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Komende dinsdag gaat volgens Adformatie de eerste van start, die op 21 februari sluit. De bedoeling is dat er dan 950 producten, in winkelwaarde variërend van 100 euro tot 13.500 (een Daihatsu) zijn geveild.
Volgens commercieel directeur van BN/De Stem en PZC Frank de Roon is een dergelijk concept nieuw in Nederland, in landen als de VS zijn ze al langer succesvol. Adverteerders leveren producten ter veiling bij de genoemde titels aan. Voor het bedrag van de winkelwaarde van de producten krijgen ze vervolgens advertentieruimte in de verschillende uitgaven van de kranten.
De opbrengst van het geveilde product is voor de Wegener-titels. Deelnemers aan de veiling ‒ feitelijke elke consument in Nederland - zullen de producten naar verwachting voordeliger verkrijgen dan in de winkel. Wegener ontvangt dus per saldo een lager bedrag dan ze in advertentiemillimeters aan de adverteerder ‘uitbetaalt’.

related partner content for mobile comes here

Voor de eerste veiling hebben zich tweehonderd adverteerders gemeld, die samen dus 950 producten aanbieden: van beertenders tot keukens, van kinderkamers tot fietsen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in