Wegener-kranten gaan online producten veilen
Komende dinsdag gaat volgens Adformatie de eerste veiling van start, die op 21 februari sluit. De bedoeling is dat er dan 950 producten, in winkelwaarde variërend van 100 euro tot 13.500 (een Daihatsu) zijn geveild.
Volgens commercieel directeur van BN/De Stem en PZC Frank de Roon is een dergelijk concept nieuw in Nederland, in landen als de VS zijn ze al langer succesvol. Adverteerders leveren producten ter veiling bij de genoemde titels aan. Voor het bedrag van de winkelwaarde van de producten krijgen ze vervolgens advertentieruimte in de verschillende uitgaven van de kranten.
De opbrengst van het geveilde product is voor de Wegener-titels. Deelnemers aan de veiling ‒ feitelijke elke consument in Nederland - zullen de producten naar verwachting voordeliger verkrijgen dan in de winkel. Wegener ontvangt dus per saldo een lager bedrag dan ze in advertentiemillimeters aan de adverteerder ‘uitbetaalt’.
Voor de eerste veiling hebben zich tweehonderd adverteerders gemeld, die samen dus 950 producten aanbieden: van beertenders tot keukens, van kinderkamers tot fietsen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid