Overslaan en naar de inhoud gaan

Startsein integratiecampagne

Minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken en Integratie gaf gisteren in de Haarlemse Lichtfabriek het startschot van de &-campagne. Door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne heeft namelijk tot doel de samenwerking tussen verschillende culturen te bevorderen, ‘omdat iedereen daar beter van wordt’. Om dat te bewijzen wil de campagne de komende anderhalf jaar 1001 geslaagde integratieprojecten verzamelen op een speciale . Want volgens Verdonk is het tijd dat er in Nederland een positief signaal wordt afgegeven over integratie. ‘De problemen tussen de bevolkingsgroepen krijgen in Nederland te veel aandacht in de media, terwijl er ook zoveel goede dingen gebeuren.’

related partner content for mobile comes here

Al vanaf november is het logo van de campagne - het teken & - teasend door het hele land te zien. In de Spits en Metro, in spotjes en items op MTV, gedragen door bekende Nederlanders, maar ook bijvoorbeeld gebeamed op bekende gebouwen in grote steden. Was de eerste fase van deze drie jaar durende campagne, ontwikkeld door een consortium van Publicis, Van de Bunt, Pleon en Xsaga, vooral nog op jongeren gericht, nu richt hij zich op iedereen in Nederland.
De integratiecampagne telt ongeveer honderd ambassadeurs, veelal bekende Nederlanders. Onder hen zijn prominenten uit het bedrijfsleven, de sport en de cultuur. Daarnaast zijn er zo’n zestig scouts, die in hun eigen omgeving de integratie moeten bevorderen. Ook ontwikkelt een aantal organisaties gezamenlijke initiatieven. Zo komt Dirk van de Broek met een speciale &-uitgave van het huisblad ‘Lekker Doen!’, waarin allerlei gerechten afkomstig uit verschillende culturen beschreven staan. En de KNVB wil bijvoorbeeld activiteiten ondernemen rond de oefenwedstrijden van het Nederlands Elftal.
De Tweede Kamer viel eerder over de 10 miljoen euro die de campagne kost. Maar Verdonk had het bedrag al uitgegeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in