Overslaan en naar de inhoud gaan

Autoriseren afschaffen?

Edelman heeft onlangs zijn jaarlijkse Trust Barometer gepresenteerd. ‘Mensen zoals wij' worden het betrouwbaarst geacht. Een van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Edelman heeft onlangs zijn jaarlijkse gepresenteerd. ‘Mensen zoals wij' worden het betrouwbaarst geacht. Een van de conclusies (waarover meer in het maartnummer van Communicatie) van het pr-netwerk is dat de afdeling ‘communicatie’ de controle over de boodschappen moet opgeven. Die is in deze internettijd toch niet vol te houden. Faciliteer liever de dialoog, bijvoorbeeld van je werknemers.

related partner content for mobile comes here

Dat bracht me op de gedachte dat het autoriseren van interviews met ceo’s, politici en anderen beter kan worden afgeschaft. Controle achteraf is voldoende. Er kan altijd nog aan de bel worden getrokken. Dit dwingt journalisten meer hun verantwoordelijkheid te nemen. En het neemt ook wantrouwen weg bij het brede publiek. Dat krijgt door dat interviews geen onderhandelingsresultaat meer zijn, maar journalistieke weergaven (eventueel gekleurd).

Wie durft?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in