Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkbeleving: locaal of globaal?

'Eye on Asia', van reclamebureau Grey en marktonderzoekbureau Millward Brown, is een studie naar merkbeleving en ontvankelijkheid voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Eye on Asia', van reclamebureau Grey en marktonderzoekbureau Millward Brown, is een studie naar merkbeleving en ontvankelijkheid voor reclame in 12 landen in Azie. Google en je concludeert twee dingen: 1. Hij staat (nog) niet online en 2. het is geen originele naam.

related partner content for mobile comes here

Ondanks die twee handicaps, meldt de studie een paar interessante resultaten.

Bijvoorbeeld het feit dat Singaporezen veel ontvankelijker zijn voor reclameboodschappen en andere manieren die marketers gebruiken om met hen in contact te komen. 74% Vertrouwt erop dat marketers een goede klus klaren op dat gebied, een aantal dat elders in de regio meer dan de helft lager ligt.

Dat gaat gepaard met een relatief lage reclamemoeheid in Singapore: 58% vindt de reclamedichtheid te groot, terwijl het regiogemiddelde op 69% ligt.

Dat die twee verschijnselen met elkaar te maken hebben, ligt voor de hand. Dat is minder duidelijk het geval met de mate van locale versus wereldmerkwaardering in Singapore: een benedengemiddeld aantal van 70% vindt dat locale merken zich kunnen meten met wereldmerken. Maar liefst 96% vindt dat Singapore er meer eigen wereldmerken op na zou moeten houden.

Die laatste kun je op dit moment inderdaad op de vingers van een hand tellen. .

Bron: Straits Times

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in