Overslaan en naar de inhoud gaan

Betrouwbare CEO's

Een persoon waarmee men zich kan identificeren, ‘iemand zoals ik’, wordt wereldwijd door opinieleiders genoemd als meest…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een persoon waarmee men zich kan identificeren, ‘iemand zoals ik’, wordt wereldwijd door opinieleiders genoemd als meest betrouwbare informatiebron, zo blijkt uit de Trust Barometer van pr-bureau Edelman - een onderzoek dat jaarlijks wordt uitgevoerd onder 2.000 opinieleiders uit 11 landen. Werden in de voorgaande onderzoeken doktoren en academische experts als meest betrouwbaar genoemd, dit jaar is het de ‘gewone’ man die als zeer betrouwbaar wordt ervaren.  Ook wordt de ‘gewone’ werknemer door opinieleiders als geloofwaardiger beschouwd dan CEO’s van bedrijven.

related partner content for mobile comes here

Volgens de baas van het pr-bureau, Richard Edelman, hebben we 'een belangrijk omslagpunt bereikt doordat het gebrek aan vertrouwen in bedrijven en hun betaalde woordvoerders mensen er toe heeft aangezet hun gelijke als meest betrouwbare bron van informatie te beschouwen. Bedrijven moeten hierop reageren door de dialoog op gang te brengen tussen consumenten en werknemers en zo hun meest geloofwaardige ambassadeurs in te zetten voor het bedrijf'.
Interessant. Maar betrouwbaar? Want om je eigen CEO nu in een persbericht te laten verklaren dat men CEO's steeds minder geloofwaardig vindt...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in