Overslaan en naar de inhoud gaan

Slechte web-prestatie kost meer dan 770.000 euro per jaar

We weten het: een slecht presterende website kan geld kosten. De helft van de Europese webwinkels en financiële instellingen zegt daarom…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We weten het: een slecht presterende website kan geld kosten. De helft van de Europese webwinkels en financiële instellingen zegt daarom de prestaties van websites te monitoren en beheren.
toont nu aan dat slechts zes procent van de retailers en financiële instellingen daadwerkelijk beschikt over informatie over de ervaring van de individuele klant die zich op de website aanmeldt.

related partner content for mobile comes here

Van de tweehonderd ondervraagde IT-directeuren geeft 51 procent aan dat zij alleen de belasting van de webserver monitoren, zodat de pieken in het bezoek niet leiden tot prestatieproblemen. Met deze aanpak kan de gebruikerervaring echter niet real time worden gemeten en geëvalueerd. Bovendien is het niet mogelijk om de oorzaak van de slechte prestaties te analyseren.

Slecht presterende websites blijken een hoge kostenpost te zijn. Eenderde van de retailers en organisaties in de financiële sector in Europa geeft aan met een kostenpost van circa 770.000 euro per jaar te maken te hebben. 21 procent schat de kosten van een slecht presterende website zelfs op 2,8 miljoen euro en 23 procent schat de kosten op 3 miljoen.

Slechts 26 procent van de ondervraagden geeft aan inzicht in te hebben in de keuze van de internet service provider van de bezoeker. 61 procent heeft geen idee wat voor type internetverbinding een klant gebruikt.
61 procent geeft eveneens aan geen idee te hebben of en wanneer een klant door een technische fout van een pagina verdwijnt. Zij weten ook niet hoe vaak klanten de button 'vernieuwen' gebruiken in een bepaald gedeelte van de website.

Consumenten geven aan dat zij technische fouten zeer frustrerend vinden. 72 procent stelt niets te willen kopen op slecht presterende websites. 68 procent geeft aan dat als de websiteprestaties niet voldoen aan hun verwachtingen, zij de aankopen zullen doen op een andere website.

Het onderzoek van Vanson Bourne is uitgevoerd onder 200 CIO's in Engeland, Frankrijk, Duitsland en Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in