Slechte web-prestatie kost meer dan 770.000 euro per jaar
We weten het: een slecht presterende website kan geld kosten. De helft van de Europese webwinkels en financiële instellingen zegt daarom de prestaties van websites te monitoren en beheren.
Onderzoek in opdracht van Compuware toont nu aan dat slechts zes procent van de retailers en financiële instellingen daadwerkelijk beschikt over informatie over de ervaring van de individuele klant die zich op de website aanmeldt.
Van de tweehonderd ondervraagde IT-directeuren geeft 51 procent aan dat zij alleen de belasting van de webserver monitoren, zodat de pieken in het bezoek niet leiden tot prestatieproblemen. Met deze aanpak kan de gebruikerervaring echter niet real time worden gemeten en geëvalueerd. Bovendien is het niet mogelijk om de oorzaak van de slechte prestaties te analyseren.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisSlecht presterende websites blijken een hoge kostenpost te zijn. Eenderde van de retailers en organisaties in de financiële sector in Europa geeft aan met een kostenpost van circa 770.000 euro per jaar te maken te hebben. 21 procent schat de kosten van een slecht presterende website zelfs op 2,8 miljoen euro en 23 procent schat de kosten op 3 miljoen.
Slechts 26 procent van de ondervraagden geeft aan inzicht in te hebben in de keuze van de internet service provider van de bezoeker. 61 procent heeft geen idee wat voor type internetverbinding een klant gebruikt.
61 procent geeft eveneens aan geen idee te hebben of en wanneer een klant door een technische fout van een pagina verdwijnt. Zij weten ook niet hoe vaak klanten de button 'vernieuwen' gebruiken in een bepaald gedeelte van de website.
Consumenten geven aan dat zij technische fouten zeer frustrerend vinden. 72 procent stelt niets te willen kopen op slecht presterende websites. 68 procent geeft aan dat als de websiteprestaties niet voldoen aan hun verwachtingen, zij de aankopen zullen doen op een andere website.
Het onderzoek van Vanson Bourne is uitgevoerd onder 200 CIO's in Engeland, Frankrijk, Duitsland en Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid